andai ini takdirnya utkku

Friday, October 12, 2007

~Air mata syawal.... sayunya...

13 Oktober 2007 1 syawal

Assalamualaikum....selamat hari raya buat teman semua. Rayaku di Kuala Lumpu...eh di Pj. Barangkali semua orang sedang bergembira di samping sanak saudara...tetapi diriku seperti biasa pagi tadi tepat jam empat pagi aku bangkit dari tidur siap seadanya. Setelah suami dan anakku ke masjid negara aku bersolat hari raya seorang diri di rumah. Sunyi sepi...walaupun sebelum ni aku sudah dengat takbir raya di youtube..tetapi bila tibanya hari raya hatiku benar-benar pilu dan sayu terkenangkan ayah dan emak di kampung. Air mata pulak rasa seperti nak tumpah aje huwaaa...akhirnya menitis jugak tatkala dengar takbir raya...


Terbayang ketika aku menyambut lebaran di kampung betapa meriahnya berkumpul bersama sanak saudara menjamu selera. Tetapi di saini hambar huwaaaa....sedih oooo. Usai solat sunat aidilfitri anak dan suami ke Countryhomes untuk ke rumah teman lama...pergi mencari diorang. Seperti biasa aku keseorang...ahakssss sedihnya. Ketika inilah aku mengambil kesempatan untuk mengemas apa yang patut. Bukannya apa petang ni aku dah nak balik kampungku....yahooooooo balik jugak akhirnya aku. Balik kampung oooo tak sabar nih. Ok nanti aku sambung lagik.

Buat semua selamat makan kuih raya dan segala juadah yang terhidang..padaku bila dah biasa puasa tak lalu pulak nak suap apa kebenda ke mulut. Semoga berbahagia semuanya....



0 comments: