andai ini takdirnya utkku

Tuesday, October 14, 2008

Kurang sihat

Mungkin ketika ini masih ada kekawan yang beraya dan menghadiri rumah terbuka. Di sana sini kalut buat open house. Tak salah kerana masa nilah dapat berkumpul dan berkenal-kenalan sesama mereka. Hajat hati sayapun nak jugak buat rumah terbuka. Tetapi entahlah rasanya kudrat sudah tiada, apa lagi sejak dua tiga hari ni semput datang dengan tetiba. Pantang tersilap makan sedikit datanglah semput. Sebab itulah saya amat berhati-hati dalam pengambilan makanan kerana semput saya akan datang menyerang dengan tetiba. Saya tidak boleh makan banyak seperti orang lain. Kalau dah kenyang mesti kena berhenti tak boleh nak makan itu dan ini seperti orang lain. Kalau makan terlebih pasti saya sukar untuk bernafas. Seperti sekarang ini saya makan itu dan ini, akibatnya saya di serang semput. Untuk memulihkan semula saya mesti berpuasa ganti dan sunat. Saya sudah berumur penyakit cepat datang menyerang.

0 comments: