Sunday, March 28, 2010

xde tajuk

Hari ini tuan punya rumah datang untuk repair bumbung yang bocor, longkang dan sebagainya. Terima kasih banyak-banyak kerana memahi kami. Kami tidak minta di repair keterlaluan kerana kamipun faham diapun kena bayar mahal juga rumah ini kepada bank. Hari ini tak pergi kuliah dhuha memandangkan tuan rumah hantar kontraktor. Jiran Kak Awwa, Kak Ayu siap ajak pergi ke rumahnya untuk melihat bunga-bunga rosnya yang sedang berkembang.

Hampir tiga bulan tinggal di sini rasa seronok juga lah, walaupun masih ramai lagi jiran-jiran yang tak sempat bertegur sapa dek kesibukan masing-masing. Mak cik orang Kelate tu rajin sungguh hantar masakan Kelate. Cuma jiran yang baru make up rumah dia tu belum kenal lagi. Entahlah nak menyapa tetapi segan maklumlah terpisah dengan tembok batu. Bila dia keluar rumah kita tak keluar begitulah sebaliknya. Insya Allah satu hari nanti berpeluang jugak. Cantik sangat rumah dia.

Terdetik juga di hati Kak Awwa nak cari rumah kat sini-sini je amin. Tempatnya sunyi. Lagipun ada Kak Melati kawan lama ketika di Kedah dulu. Dia tinggal di rumah flet tingkat 4. Kak Awwa menyewa di rumah teres dua tingkat. Lama sungguh terjalinnya persahabatan kami. Suaminya merupakan kawan sekuliah ketika di sana. Dalam susah dan senang dia sanggup menghulurkan bantuan jika di minta. Walhal dia sendiripun ada ketumbuhan di dalam otaknya. Doaku semoga dia cepat sembuh.

Ada seorang kawan di facebook tanya Kak Awwa ni hidup dengan komputer ke hehehe. Tak delah jugak, kalau tak keluar cabut lalang dan belek-belek pokok adalah tu. Ada facebookpun bukan chat-chat pun, cuma baca-baca dan tegur gitu-gitu je. Bukannya sombong tetapi ya lah faham-faham je lah kita takut nak ganggu orang lah. Adalah jugak budak-budak kampung yang Kak Awwa kenal.

2 comments:

salam kak.. alhamdulillah kak awwa semakin ceria

salam maiyah..tempuhilah hari2 ini dengan penuh kesabaran..insya allah lama2 duk sini rasa ok jugak...