andai ini takdirnya utkku

Sunday, January 10, 2016

Sesekali rindu datang menerpa...

Bismillahirahmanirahim


 Assalamualaikum 
Blogku yang usang seusangnya. Kali terakhir blog ini di update pada bulan marc 2015.

Terlalu lama aku menyepi menghilangkan diri untuk seketika dari dunia blog. Tapi hari ini mungkin juga dengan azam baru ku mulakan semula penceritaanku yang penuh suka duka. Awal tahun 2006 aku mula berblog semula,  Semoga  aku terus istiqomah. Aku terlalu rindu hendak berblog seperti dulu. Sibuk dengan wassap telegram istagram dan macam2 lagi hinggakan aku lupa yang aku ada blog.

Alhamdulillah setelah dua tahun pemergian ibuku tercinta dan setahun pemergian ayahku. Aku teruskan sisa2 hidup ini tanpa mereka. Aku terlalu rindu kan mereka senyuman tawa mereka. Kenangan bersama mereka tetap tak akan terpadam sampai bila. Kalau nak cakap rindu memanglah tersangat sangat rindu. Tetapi apalah dayaku takdir Ilahi sudah tertulis begitu. Allah pinjam kan mereka anugerah terindah untukku.

Ya Allah jagalah ibu dan ayahku sebaik yang mungkin di sana. Tempatkanlah mereka di sisi orang yang soleh para solihin dan para shuhada. Masukkanlah mereka dalam Jannah tanpa hisab. Sesungguhnya hanya doa yang mampu aku kirimkan. Aku pasti mereka sedang menantiku di sana.


Selagi nafasku masih berdenyut selagi itulah rindu ini tak akan hilang.Setiap hela nafasku di setiap sujudku, ada doaku untuk kalian wahai ayah dan ibuku tercinta. Terasa semalam kita terpisah. Dunia kita sudah berbeza. Ku titipkan salam rindu untuk ibudan ayahku di alam barzakh, lenalah wahai jiwa yang tenang dalam dakapan kasih Ilahi. Jannah untuk kalian..Aamiin ya Allah.



0 comments: