Wednesday, November 10, 2010

demam

7.11.2010 malam ahad pulang ke BTP dengan kawan suamiku yang sama2 kerja di Besut alhamdulillah tak lah penat sangat. Terima kasihlah kerana sudi menghantar aku dan suami ke BTP.

Diorang kata jauhnya tempat tinggal aku memanglah jauh tp nak buat macam mana dah rumah kat KL mahai sangat. Siapalah nak duk jauh2 macam ni. Tp bagi aku suka sangat duk sini. Kalau nak duk Seremban dan Ipoh lagi jauh rasanya. Diorang kata baik duk Ipoh atau Seremban je.

Kalau nak ikut kan seminggu tak cukup duk kampung. Tp apakan daya kena balik juga, kesian kat mek aku bukannya sihat sangat. Tp semenjak aku balik kg tuhari dia makan pun dah berselera sikit. Harap2 mek aku sembuhla seperti sediakala, kesian tengok mek aku kurus je tak seperti dulu lagi. Begitulah kehidupan ini nanti bila dah aku tua nanti belum tahu lagi bagaimana nasibku kelak.


Sedih hati kerana impian mek aku nak tengok aku buat rumah di kampung belum tercapai lagi entahlah. Di kampung rumah2 kayu sudah berubah menjadi rumah banglo melainkan rumah mek aku yang masih kekal ke bentuk asalnya lagi.

Terima kasih K.Amu(jiran India) kerana sepeninggalan aku selama seminggu dia sudi menyiram pokok bunga ros aku. memang payah nak cari jiran seperti dia walaupun dia bukan seugama dan sebangsa dengan aku. Tetapi semangat kejiranan tu yang penting. Aku janji bila dia pulang kg menyambut krismas nanti aku pula yang akan menyiram pokok2 dia.

Alhamdulillah esok anakku pulang. Aku cuma menyambut aidil adha di sini saja kerana baru je pulang nak balik tu faham2 je la. Di kesempatan ini aku dengan rendah hati ingin mengucapkan salam aidil adha untuk semua kawan2. Ampun dan maaf andai ada keterlanjuran kata2.
Wassalam....

p/s hari ni tiba2 selsema dan demam...