Sunday, October 19, 2008

jejak kasih










Nur Hanisah n Kak Asmie


Setelah tiga tahun aku tidak menjejakkan kakiku di Bandar Countryhomes semalam 19.10 2008 bersamaan dengan 19 Syawal 1429 h aku dan family ke sana. Itupun kerana anak yang berjiran denganku dulu ke rumahku. Nur Hanisah sudah berusia lima belas tahun. Bimbang pulak hendak membiarkan anak dara orang pulang sendiri. Ini kerana pertama kali dia dengan beraninya ke rumahku.


Hafiz bersama Kak Salina Dan Nur Haida dan adiknya Nordin






Rawang sudah banyak berubah, rumah-rumahpun sudah banyak. Tidak seperti tahun 1997. Tahun itulah aku mula berhijrah dari Kelantan dan Kedah ke Rawang. Ketika itu Hafizku pun masih kecil lagi. Tahun itulah suamiku mendapat kerja setelah sekian lama pulang dari USA. Inilah tempat pertama menjadi tempat tinggal kami dengan sewa rm 300 di blok kenanga di tingkat empat sebelum berpindah ke tingkat satu di blok mawar. Tetapi sekarang rumah flet ini agak murah. Kerana masih banyak lagi rumah-rumah yang baru siap di sekeliling rumah flet lama itu. Kebanyakan di flet ini ramai pendatang.

Teman-teman yang menyewa di situ sudah ramai yang pindah, yang masih kekal hanyalah Kak Asmie orang Bawean. Kak Salina orang Sabah beli rumah sendiri. Dia kekal di situ. Anak-anak Kak Salina teman sepermainan Hafiz ketika di sana. Nur Haida sebaya dengan Hafiz, sudah jadi anak dara. Rambutnya yang comel dan lurus.

Memang seronok dapat jumpa kawan-kawan lama. Teman dan jiranlah saudara kita di saat berjauhan dengan saudara mara. Di kala sakit pening merekalah yang dekat dengan kita. Tetapi di sini pandai-pandailah sendiri. Bila ke Countryhomes kenangan lama menjelma kembali. Memang banyak kenangan bersama Kak Asmie, banyak sangat kalau nak cerita kat sini tiga hari tiga malam tak habis.

0 comments: