Saturday, September 10, 2016

Warkah rindu 2

Selalunya orang yang setia menunggu kepulanganku adalah ibu dan ayahku. Mereka menantiku di anjung rumah d atas tangga. Sesekali telefon berdering bertanya aku di mana, kenapa tak sampai lagi.

Sekarang tiada  lagi yang sudi menantiku di anjung rumah di atas tangga, malahan kepulanganku pun tidak di alukan....

Dahulu ketika aku masih kecil bila ibu lambat pulang dari berjualan aku resah menanti kepulangannya. Kini semuanya hanya tinggal sebuah memori yang teramat indah dalam hidupku.

Mek ayah tiada sesaatpun orang melupai kalian. Setiap patah butir ayat Al Quran yang keluar dari mulut ...orang hadiahkan untuk mek dan ayah. Rindunya orang hanya ALLAH sahaja yang tahu.

Bermula tahun 2014 mek, abg Gee,(anak sulung mek dan ayh) Nora(anak abg gee) dan akhirnya ayahku tercinta.

Akhir 2015 menyusul pula cucu sulung mek yang sebaya dengan orang.
Ogos yang lalu menyusul pula menantu mek dan ayah iaitu Kak Da cancer leher.Ya ALLAH setiap tahun keluarga kita di uji dengan kematian. Ya kematian itu pasti...tak kira usia di mana kita berada ianya akan tetap tiba jua..

Semoga mek ayah abang dan anak2 buah ku dicucuri rahmat Allah AL Fatihah....KULLUNAFSINZZAIKATULMAUUT. Setiap yang bernyawa pasti akan merasai mati...




1 comments:

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami http://kbagi.com/ atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)