andai ini takdirnya utkku

Thursday, May 5, 2011

selamat hari ibu

Di saat orang lain menyambut hari ibu aku merasakan tidak ada seorang anakpun yang mengucapkan hepi mother day untuk aku.Memanglah aku cuma ada seorang anak, itupun kalau tidak di ingatkan dia tidak wish kat aku, tp aku tak kecik ati, cuma aku rasa sedih berjauhan dengan Hafiz. Entah bila Hafiz akan bersamaku lagi. Kekadang menitis air mataku bila mengenangkan nasibku terpaksa berpisah dengan anakku semenjak umurnya tiga belas tahun. Pindah dari satu sekolah ke satu sekolah demi mengejar redha ilahi untuk mejadikan dia al hafiz. Rupanya lain pula jadinya, impian tidak kesampaian. Tidak mengapalah nak ibu redha.

Entah mengapa semenjak akhir2 ini aku merasakan semakin sunyi, bila aku ingin meminta tolong tiada anak di sisi, bila usia semakin merangkak maka sakit situ sini. Kalaulah ada anak di sisiku pasti dia akan menolongku menyidaikan kain, pergi ke kedai dll. Tetapi kini semuanya aku buat sendiri, mujur ada suami yang banyak berkorban untuk aku. Beruntungnya orang yang mempunyai ramai anak. Tetapi apa nak di katakan lagi sudah begitu kehendak Allah, terima dengan redha sajalah.Dia lebih mengetahui....

Sempena hari ibu ini ibu berjanji akan menjadi ibu yang terbaik untuk Hafiz. Sayangilah ibu dan ayahmu Hafizku. Tahniah untuk kakakku kerana hadiah hari ibu begitu bermakna dalam hidupmu, iaitu di hadiahkan seorang cucu Muhammad Umar yang di lahirkan pada 28.4.2011.Tahniah...semoga Umar akan menjadi anak yang soleh...

3 comments:

epy mothers day 2 you.. =)

better late than never..**salam hari ibu!