Tuesday, May 17, 2011

dah pindah

Syukur alhamdulillah 17.11.2011 bersamaan dengan 14 jamadilakhir kami telah berpindah selang 10 pintu dari rumah sewaku. Oleh kerana dekat sangat sahabat aku(kawan susah senang bersama ketika tinggal di Sungai Petani dahulu kini dan selamanya, dan di takdirkan bertemu di sini Subhanallah) mencadangkan tak payah ambil lori le biarlah dia dengan anak2 lelakinya yang angkat barang besar2. Manakala yang kecik2 angkut dengan van nya. Kalau ikutkan memanglah penat giler le depa tu sebab cuma 4 orang yang menolong. Duk angkut barang p mai p mai jiran sekeliling boleh tengok je tak le nak menolong, memang takde semangat kejiranan langsung, nama je tinggal di kawasan melayu. Nasib aku agaknya, Tu lah kan bila kita ni kaLau susah tak ramai yang sudi memandang( ada.... kalau datang nak menjual tudung dll masa tu cari aku lah. Cuba kalau kita ni pakai alphard ke tentu orang sudi buat kawan( kalau menanggung hutang buat pe tak sanggup le). Kak Haida tak ada kat rumah kalau tidak dia sudi menolong kot. Ketika kami hendakberpindah dari PJ ke Rawang sahabatku Lia menolong bersama kawan suami yang kerja satu ofis seorang pastu sahabat kami abang Zubillah bersama anaknya. Semalam kami pindahpun orang yang sama iaitu abang Zubillah juga. Tak mengapalah hidup ini memang begitu, nawaitu masing2 nak mengumpul harta dunia banyak2, mengenyangkan perut ahli keluarga tanpa memandang sekeliling. Malah yang sama2 mendengar kuliah dhuha dan kawan2 suraupun langsung tak ambil tahu. Aku mendoakan supaya Allah berikan aku kesabaran dalam menghadapi segala kemungkinan. Aku ingin belajar menjadi insan yang baik kepada semua orang...



Hari ini aku masih lagi di rumah sewa kerana rumah aku tu ada yang belum siap di repair lagi. Biasa le dah nak masuk rumah nak beli itu dan ini, kalau bajet sikit aduyai tunggu le lain tahun. Rak buku, meja komputer habis rosak kena hujan duk sini, tu pun nak kena beli baru. Biar le dulu...yang penting ada bumbung untuk berteduh, ada dinding untuk berlindung(ambik kata2 sahabat aku Lia).


Pagi tadi aku kehairanan, tengok selipar aku yang baru di beli hilang, selipar suami aku pulak kena gigit, satu ada atas kotak satu lagi atas simen. Sebulan lepas selipar aku dah hilang, aku rasa le itu kerja anjing le. Nakal betul le anjing ni ada ke kasutpun di gigitnya. Ada lagi cerita insya Allah sambung lain kali.

p/s suami aku terjumpa selipar aku di tengah jalan berselang 12 pintu dari rumah sewa aku......dah kena gigit satu tu terpotong dua hahaha...





3 comments:

Alhamdulillah, akhirnya slmt jgk pindh...Ingtlah akk, ALLAH sntiasa brsama org yg sabar...

Tak suka anjing liar yang berkeliaran di kawasan kejiranan!

rosmerah jambu terima kasih byk2...

khairunnisa...di sini byk rumah kosong.anjing suka berkeliaran dlm rumah tu..beranak pinak..