Sunday, January 18, 2009

runsing

Malam tadi terima telefon dari kampung Kak Za dan mek bagitau ayah lelah teruk sebab di Kelantan sekarang ni tak kira siang dan malam sejuk. Dua tiga kali pergi ke hospital tetapi ayah masih begitu. Masa ayah datang di rumah Kak Awwa disember lalu okey saja tak ada lelah-lelahnya. Malahan naik baspun okey saja. Menurut kata Kak Za sejuk yang teramat sangat di kampung sekarang ni. Kak Awwa suruh ayah minum minyak habbatu sauda bercampur dengan madu supaya dapat memanaskan badan. Memang ayah agak payah hendak makan ubat itu dan ini. Kata mek tak payah balik lah. Kalau nak dikutkan betapa risaunya Kak Awwa.
Dari jauh Kak Awwa berdoa semoga ayah sihat seperti biasa.........

Misal kata kalau terjadi apa-apa..(minta jauhlah tetapi sesuatu tidak dapat di jangka). Kak Awwa kena bersiap jiwa dan mental untuk menghadapi segala kemungkinan. Semoga ayah akan sembuh dan semoga Allah panjangkan umurnya kerana bagi Kak Awwa emak dan ayah adalah segalanya. Tanpa mereka tiada erti rasa hidup ini.

Selalunya bila Kak Awwa runsing Kak Awwa akan telefon Hafiz berkongsi dengan dia, dia anak Kak Awwa, dia lebih memahami Kak Awwa. Semakin meningkat usianya semakin dia dekat dan rapat dengan ayah dan ibunya, dialah kawan yang paling terdekat, tanpa dia tak taulah suramlah hidup Kak Awwa. Semalam baru habis baca novel yang di pinjamkan dari Lea kembalikan cintaku. Seronok baca novel-novel Kak Yati. Bila di tanya bagaimana manuskrip Kak Awwa dia senyap dan Kak Awwa sudah berhenti mengharap. Kalau ada rezeki adalah kalau tak ada, Kak Awwa harus terima hakikat yang Kak Awwa kena belajar lagi..............

0 comments: