andai ini takdirnya utkku

Thursday, September 2, 2010

1 Syawal bakal datang lagi mengamit kenangan lalu


Begitu pantas masa berlalu dah nak raya dah. Alhamdulillah tiada apa yang hendak aku kongsikan di sini, cuma sekadar ucapan salam aidilfitri untuk semua kawan2 samada masih ingat atau tak, yang telah bertemu atau tak. Itu sajalah nak tulis panjang2pun bukannya ada idea dah sekarang ni, tak seperti dulu2 kalau menulis tak larat nak baca. tetapi sekarang entah la.....

Ramadhanku kali ini lebih bererti dari tahun2 yang sudah, alhamdulillah setelah lapan bulan aku di sini aku sudah mengenali ramai kawan2 di surau. Biarpun cuma makcik2 dan kakak2. Yang lucunya di sana aku paling muda kalau Aini tak datang. Di mana orang2 muda yang hendak bertadarus, belajar fardu ain dan mengaji? yang ada cuma makcik2 enam puluh tahun ke atas. Yang muda2 sibuk mencari rezeki, kerja dan kerja yang tak pernah habis...tetapi itu juga merupakan satu ibadah. Beramallah kamu seolah2 kamu akan mati esoknya dan berkerjalah kamu seolah2 kamu akan hidup seribu tahun lagi.

Insya Allah tahun ini aku beraya di sini, aku ingin merasai bersolat hari raya di sini. Rasanya terlalu lama aku tak solat hari raya berjemaah di surau atau masjid. Alhamdulillah walaupun aku cuma ada Hafiz dan suami ku...tetapi aku masih ada Kak Asmi di Countryhomes dan Kak Melati kawan lama kami di Azalea. . Aku akan pulang ke kampung nanti, kebetulan nak hantar Hafiz pulang ke asrama, cutinya sudah habis setelah lama bercuti. Ku pohon ampun dan maaf andai selama aku mengenali kalian (baik yang sudah bertemu atau belum) aku banyak menyinggung perasaan kalian dalam penulisanku dan komen2 ku. Halalkan apa yang terberi, termakan dan terminum...semoga semua berbahagia di aidilfitri kali ini. Wassalam ampun maaf zahir dan batin...

2 comments:

Alhamdulillah.. slmt hr rya maaf zahir batin

moga akak ceria..:)

selamat hari raya maiyah moga hepi di hari ry ni ya...mf zahir dan batin..