andai ini takdirnya utkku

Friday, September 24, 2010

bosan

Ya Allah rindunya hati ini hanya Tuhan sahaja yang tahu, kalau boleh aku ingin balik kampung lagi tetapi apakan daya terasa begitu jauhnya. Diam tak diam sudah hampir 9 bulan lebih aku di sini.
rumah kuaters di Pj pun sudah ada orang yang masuk. Kesian rumah bocor lagi, manakala sampah berupa surat khabar kerusi patah penuh di garaj kereta. Tilam lama aku tinggal di rumah itu. Kata Che Mat barang2 peninggalan ku sudah di angkut dengan lori.


Seronok orang tu masuk ada bunga ros. Dari terbiar lebih baik ada orang yang menjaganya. Agaknya pokok2 ubi kayu yang aku tanam dahulu habis di tebas tebang. Ahh! kenaangan bukannya mudah hendak di lupakan.

Pengajian di surau bermula Okt ini...aduyai lambatnya..aku sudah bosan rasanya, sepi aku rasakan. Sebulan lebih aku bersama Hafiz di rumah setelah dia bercuti panjang, kini bila dia kembali ke asramanya aku kembali sepi.

Niat hati hendak pergi belajar menjahit baju di masjid BTP tetapi entah bilalah nak mula. Rumah terbuka sana sini ada yang jemput ada yang tidak walaupun rumah selangkah dua dah tak kenal kita tak berjemput, tak mengapa tak kecil hatipun. Kawan2 di surau siap menghantar ke rumah lagi juadah rumah terbuka mereka. Mereka nak datang ambik tp aku bagi alasan suamiku kerja, malas pergi seorang diri. Di sini orangnya bermasyarakatlah juga berbanding dengan di PJ.

2 comments:

tuhan pun tahu.. tajuk cerekarama tv3

dan tuhan akan sentiasa mndgr utk kita ;)