andai ini takdirnya utkku

Monday, June 6, 2011

pertemuan

Seminggu kami pindah dari rumah bernombor 62 ke rumah bernombor 42 kakak sulung, abang dan anak2 buahku datang. Walaupun mereka tidak bermalam di rumahku tetapi aku sangat seronok kerana mereka sudi menziarahiku. Terubatlah rinduku kepada kampung halamanku, walaupun mak dan ayahku tidak datang sekurang2nya rinduku kepada kampung terubat jua.
Aku tahu emak dan ayahku tidak berapa sihat,mak tak boleh lama2 duduk dalam kereta nanti akan bengkak2 kakinya. Entahlah bila aku akan pulang ke kampung menziarahi mereka, rindu ini hanya Tuhan sahaja yang tahu tp apakan daya...semenjak akhir2 ini suamiku asyik sakit kaki saja...asyik cuti je...kekadang sedih jugak aku...kenapalah orang lain suaminya sihat. Tetapi bila di ingat balik..sakit itukan penghapus dosa. Ampunkan aku ya Allah.

Ahad lepas 5.june 2011 sahabatku Lia datang menziarahiku, kalau dulu dia bersama suaminya menghantar aku di rumah nombor 62 tp kali ini mereka datang menziarahi kami di rumah bernombor 42. Rumah aku, rumah yang tidak pernah aku impikan sebelum ini. Rupanya aku tidak bermimpi...walaupun rumah tak cantik tidak di beri nafas baru tetapi aku dan suami sangat2 bersyukur sekurang2nya aku tidak lagi menyewa.....alhamdulillah. tetapi mak aku yang gundah gulana kerana katanya kalau aku dah ada rumah di sini bermakna aku tidak lagi buat rumah kat kg seperti yang aku dan suami rancangkan. Jangan bersedih wahai ibuku sayang, doa ibu itu mustajab doakanlah kami semoga di murah rezeki manalah tahu kami akan membina rumah impian suatu hari nanti. Rumah sebuah tanpa berkembar, di kelilingi pepohon mawar yang mewangi, kolam ikan dll. Sekarang tempat kami mencari rezeki di sini, dari menyewa lebih baik punya rumah sendiri.

kepada kakak dan abang serta anak2 buahku terima kasih kerana datang menziarahi Dik Awwa.
kepada sahabatku Lia juga keluarganya terima kasih kerana sudi menziarahiku..semoga kita di murahkan rezeki dan dipertemukan lagi. Amin...Seronok sangat dapat bertemu dengan kalian...

2 comments:

salam kak...tahniah dah berumah sendiri...besar kecil buruk cantik bukan ukuran...yg pentingnya rumah itulah syurga dunia sekeluargakan...

terimA kasih epel..rezeki kat sini alhamdulillah