andai ini takdirnya utkku

Wednesday, October 12, 2011

Bila sudah jatuh

Kalau kita jatuh tidak ada siapa yang tolong melainkan diri sendiri. Begitu juga kalau tak ada satu senpun dalam tangan hanya kita saja yang tahu. Walau makan nasi kosong dan ikan masin pun di rumah kita hanya kita sahaja yang tahu. Di saat kita jatuh tersungkur memang tak ada sesiapa...tp cuba kalau kita ni kaya raya ramai yang membantu kerana ada agenda tersendiri.

Dunia dunia dunia memang begini...susah nak cari manusia yang ikhlas,adik beradik sendiripun tak ada yang ikhlas...kalau ada yang nak dekatiku hanya kerana nak menjual barang, aku pula kalau ada duit selalu saja cair dengan pujukan. Aku tak suka tak suka tak suka AKU TAK SUKAAAAAAAA...AKU BENCIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII. Astagfirullahalaziim....maafkan aku Ya Allah....

Aku nak buat sesuatu yang orang lain tak tahu...Insya Allah...aku nak mula dari bawah walaupun berdikit-dikit. Aku sudah puas hidup begini mengharap kan bantuan suami(maksudku ingin berdikari). Sebab itulah aku pesan kepada anak aku biarlah hidupmu lebih baik dari hidup ibu, jadi jutawan "senyap"(pinjam kata2 Chef Li) tak apa asalkan jutawan beriman. Wang bukan segalanya tetapi kalau tak ada wangpun tak boleh nak hidup dalam dunia yang serba serbinya mengcekik darah.

YA AKU NAK BERUBAH aku nak "hari ini lebih baik dari hari semalam". Kalau kamu bersyukur Allah akan tambah, Insya Allah......

2 comments:

Eh...Darah boleh cekik ke...macam mana nak cekik darah...kena letak darah dalam plastik, kemudian cekiklah dia..he.he.he