Wednesday, October 5, 2011

nasi kosong ikan masin

Tak tau nak makan lauk apa lagi, ayam,daging ikan basah dah tak selera. Sudah tu ikan masin dan ikan bilis juga jadi pilihan. Balik dari mengaji terus ke dapur, siang sayur dan goreng ikan masin. Bila dah lapar sedapnya. Sedap tu kat lidah bukan kat perut.

Bila duk dalam rumah mulut asyik nak makan, nak keluarpun bila tengok jiran2 keluar, bukan apa tempat aku ni banyak kecurian, rompakan di siang hari. Malam ada pengawal berjaga...tp bila siang hari si perampok bermaharaja lela. Bukannya selalu tetapi semalam ada kejadian curi dekat dengan rumah aku di rumah Cina.

Yang duk merampok kawasan ini Indon, pakai kereta curi plat palsu. Apa kejadahlah wat kerja ni,dah lah datang secara haram buat kerjapun haram. Kawan mengaji akupun dah kena samun siap letak parang lagi kat leher, siap arah masuk rumah pulak tu nak ambik barang orang, macamlah barang mak dapak dia punya. Kalau dapatlah lembik di kerjakan....aku sokong sangat kerjakan sampai lembik pastu baru serah kat polis..tp janganlah sampai mati. Orang macam ni tak patut di kesiankan, dah datang sini dengan nawaitu tak baik nak mencuri. Sedangkan masih ramai lagi rakan2 senegara yang duk kerja mencuci longkang, kerja tu lebih mulia dari merompak.....

0 comments: