Sunday, July 6, 2008

Air mata kasih

Salam Rejab untuk semua..

Sejak dua menjak ni aku selalu menyuruh suamiku pinjam novel di perpustakaan di tempat kerjanya. Macam-macam novel yang dah aku baca nak kata beratus kalau campur dengan Lia bagi pinjam tak tau lah. Tapi mungkin dah nak dekatlah kot. Tetapi dalam banyak-banyak novel yang aku baca yang benar-benar membuatkan hati aku tesentuh adalah air mata kasih hasil karya penulis terkenal kesayangan ramai Norhayati Berahim atau Kak Yati dari alaf 21. Masa mula-mula baca tak berapa sedih tetapi entah kenapa bila kita terlalu menghayatinya tanpa sedar air mata menitis keluar dan sampai boleh bengkak mata huhuhu. Adalah bab yang membuatkan aku tersentuh. Ya Allah tu baru baca novel kalau betul-betul bagaimana ya? Hah...pandaimya dia buat cerita sampai pembaca dapat menghayatinya. Aku memang suka membaca novel tak kira siapa penulisnya. Ahh....aku memanglah dah banyak membaca novel-novel tetapi kenapa aku masih tak reti-reti lagi nak menulisnya?Kata Lia masa baca telitilah di mana tanda-tanda komanya dan tanda apa-apa yang patut, tapi aku tulis pakai main redah aje, malu.. malu ...maluuuuuuuuuu. Tapi tu lah kan kalau nak belajar buat apa nak malu, belajar dari kesilapan insya-Allah nanti semuanya okeylah.

0 comments: