andai ini takdirnya utkku

Monday, March 24, 2008

kuntuman ros segar










roses ini wangi sangat....










maaflah Epel kerana kak awwa telah mengambil gambar bunga ros ini tanpa ke izinan Epel, almaklumlah kak awwa ni belum mampu lagi nak beli kamera digital, nak harapkan kamera hp Hafizpun dah rosak, yalah dia kan terlalu pandai bab hp ni.....

benih bunga ros ini asalnya dari kampung, kakak iparku Liza pantang melihat bunga di mana-mana dia akan minta keratan batangnya/ benihnya. Di kampung berbagai spesis bunga yang ada, tetapi memandangkan aku masih belum mampu untuk memiliki rumah sendiri aku cuma menanam bunga-bungaan ini sikit-sikit sajalah di sini saja untuk menjamu mata. Adatlah duk rumah orang, kalau cantik bagaimanapun kena pindah jugak, insyaallah kalau aku pulang di kampung aku teringin untuk bina rumah di kampung dan aku akan buat taman bunga-bungaan. Semenjak dari aku kecil lagi aku memang suka berkebun bunga, dek kerana minat ayahku selalu membelikan aku benih-benih cili yang berbagai warna di tanam dalam pasu, cantik sekali....pendek kata mak dan ayah aku pantang melihat bunga cantik dia akan mintak ranting pokok atau benihnya kerana dia tahu anaknya suka berkebun bunga. Sebenanrya ini merupakan terapi buat aku....memandang bunga-bungaan dan pokok dapat menenangkan.......


1 comments:

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Home Theater, I hope you enjoy. The address is http://home-theater-brasil.blogspot.com. A hug.