andai ini takdirnya utkku

Thursday, August 4, 2011

Insuran untuk penguji

Inilah masalahnya, aku tidak di maklumkan kena beli insuran sehari untuk penguji(JPJ). Aku hanya di beritahu last minit oleh agen aku, manalah aku tak sakit hati. Tetapi bila mengenangkan puasa aku tahankan juga. Pagi tadi aku rasa hangin sangat, ketika tu di surau...tetapi alhamdulillah setelah bertadarus hati aku jadi tenang, walaupun bacaan aku agak tersekat-sekat, kerana menahan hati yang panas.

Pada mulanya aku ok je, sebab aku ingat bukan pasal insuran..tp bila tak di maklumkan ada lagi yang belum selesai hati mana tak sakit. Sudahlah OKU ni nak ambik lesen payah, g hospital bergaduh dengan doktor baru dapat surat kebenaran untuk belajar memandu. Cikgu pompuan tak berani nak mengajar. Takut sebab kereta sendiri manalah ada brek macam kereta memandu kat litar tu,cuma brek tangan mereka tak yakin. Tp selama aku drive alhamdulillah aku tak pernah langgar orang, tak pernah langgar tiang dll. Setelah Cikgu Niza mengajar aku dia kata ok tak takutpun. Begitu juga dengan Cikgu Nan,Cikgu Kamal dan Cikgu Abu mereka tak kata takutpun. Aku ni hafal step by step bagai nak pecah kepala. Bila dah ingat n konfident boleh lulus jadi lagu ni pulak...hangatnya hati ku ini.

Aku memohon doa kehadrat Allah janganlah ada di kalangan family aku OKU, cucu cicitku. Cukuplah hanya kami sahaja yang melalui segala kepayahan ini.

2 comments:

haa? syarat baru kot kak...
dulu xde kak...cuma insurans utk pemandu je...takpe kak...ada hikmahnya tu...akak sabar banyak2 ye....

tu leh depa takut jadi apa2 ada le insuran utk tuan jpj tu..tu le masalah klu tidak hari ni da dpt lsen p ahakssssss.....xpe la am nak wat camne adalah hikmahnya tu...