Wednesday, August 3, 2011

tak jadi g test

Salam Ramadan Karem, nak sambung bercerita sikit...alhamdulillah ramadhan kali ini lebih bermakna dari tahun2 sudah. Seperti tahun lepas aku gi bertadarus, tahun ni pun gi jugak. Terawih tak pergi cuma buat kat rumah je sebab surau masjid tak mesra oku. Nak gak p mengenangkan kepayahan,bilik air jauh, parkingpun tak boleh masuk rasa payah lah pulak.


Kalau terbatal wuduk kan susah nak pergi ambik. Tak mengapalah Allah itu maha mengetahui walaupun tak dapat pahala berjemaah janji solat sunat itu aku buat juga di rumah.

Setelah sepuluh jam belajar memandu mula2 denga cikgu pompuan, pastu dengan cikgu lelaki,sebab cikgu pompuan ni tak berani nak ajar aku,cuma Cikgu Niza je yang berani. Terima kasih banyak2 kepada Cikgu Niza. Dah takdir akulah pelajarnya yang terakhir selepas tiga kali dia mengajar aku dia pun letak jawatan untuk buat bisnes sendiri.

Segala dokumen dah siap, semalam dapat sms dari agen aku katanya nama aku dan suami di rejek, katanya dokumen tak lengkap, apakah benda itu entahlah kerana hari ni agen tu baru cari maklumatnya. Aku ok je sebab pose2 ni malas nak pk nak pusing stereng sampai nak tergeliat tangan. So di tunda selepas raya le nampaknya.

Aku suka belajar memandu di Harmony sebab cikgu2nya semua melayu dan baik2. Cikgu Niza, Cikgu Abu,Cikgu Nan dan Cikgu Kamal dalam kenangan. Diorang ni bila bawak di jalan raya pasti tak berhenti bercerita itu dan ini. Bila dah lama jadi begitu rapat dengan mereka,sehinggakan kalau dah tak gi Harmony pasti terasa rindu. Masih tergiang suara Cikgu Abu, kata Cikgu Nan ada orang menangis belajar dengan Cikgu Abu, aku ok je tp sedikit gementar dan mengelabah dengan dia sebab dia nak kita buat seperti orang propesional sedangkan manalah orang yang baru belajar boleh buat macam tu. Kalau silap2 sikit tu pejam mata je le. Cikgu Nan dan Cikgu Niza orang Kelantan tu yang buat aku sayang nak tinggal Harmony.

Jalan raya dah ok...tp bab parking cuma lupa je..padahal sebelum tu ok je dengan Cikgu Niza dan Cikgu Kamal...tetapi bila dah nevbes sangat lupa segalanya. Tak mengapalah hari ni aku tak jadi test sekurang2nya aku boleh belajar lagi. Doakan aku ya kawan2....

2 comments:

insyaAllah kak...dah dapat lesen nanti sangat mudah untuk akak dan keluarga...am doakan akak sukses...akak test kat mana?? rawang ke?

sepatutnya hari ni am...tp kerana dokumen tak lengkap tak gi le...