Monday, June 30, 2008

kalau dah rezeki


Rupanya dia lama menyepi bersebab, dia kurang sihat dan dia di sahkan mengandung anak ke empatnya alhamdulillah itu rezekinya. Sebelum ini katanya dia dah tak boleh mengandung dah tapi takdir Tuhan tidak siapa yang tahu. Kalau dah rezeki tak ke mana,lalu akupun menilik dalam diriku. Akupun sudah lama menanti saat ini, anakkupun seringkali bertanya kenapa Hafiz takde adik?. Jawapan mudahku belum ada rezeki lagi, kalau ada....adalah kalau takdepun ibu redha mendapat Hafiz seorang.Itulah sebabnya ibu dan ayah sanggup berhabis duit demi Hafiz...dan ibu nak tengok Hafiz menjadi al Hafiz..........

Aku pernah juga ingin mencuba produk biodex, bila melihat ramai yang berjaya teringin jugak........kalau nak ikutkan berurut dan jumpa doktor dah...tapi tu lah belum ada rezekinya. Tapi umurku pun sudah meningkat, kalau boleh aku teringin seorang anak perempuan untuk menemaniku bila Hafiz sudah terbang kelak. Nampaknya impian hanya tinggal impian, yang tidak di sangka mengandung, mengandung tapi yang di tunggu bertahun-tahun tak dapat. Itulah rezeki masing-masing. Kalau Allah kata KUN Jadilah maka Jadilah. Kalau tidak itu semua telah di takdirkan, mungkin terselit hikmahnya yang kita sendiri tak nampak. Aku doakan semoga sahabatku itu bahagia hingga ke akhir hayatnya. Segalanya telah di tentukan. Untukku itu , sahaja rezekiku....alhamdulillah tapi aku tidak berhenti mengharap dan berharap semoga Tuhan makbulkan permintaanku.

Semalam untuk kali terakhir aku menonton keluarga di TV9. Keluarga di TV9 di rehatkan untuk seketika. Rasa terharu juga kerana itu merupakan rancangan kegemaranku. Yalah sebagai suri rumah tangga lepas cuci kain baju, sementara nak bersolat zohor aku menonton keluarga di tv9 dulu. Banyak info-info berguna yang aku dapat. Nampaknya aku cuma melihat WHI sahajalah. Yalah orang macam aku ni mana boleh ke mana-mana seperti orang lain. Kalau nak mencari info hanya melalui It dan tv sahajalah. Kalau dah tak ada rancangan ni rasa tak seronok lah pulak. Tapi apa nak buat di berhentikan buat seketika, harapnya nanti akan bersambung kembali..........

0 comments: