Sunday, June 29, 2008

lagi Mangkuk Tingkat


Nampaknya bulan ramadhan bakal menjelang tiba, sekarang kita berada di bulan jamadil akhir maknanya dua bulan lagi kita akan melangkah bulan ramadhan, memanglah masa itu cepat meninggalkan kita, rasanya baru saja kita sambut bulan ramadhan. Bulan ramadhan tahun ini buat pertama kali aku berjauhan dengan Hafiz. Tetapi tidak mengapa kerana dia pergi menuntut ilmu bukannya untuk suka-suka. Kalau nak di ikutkan memanglah banyak kenangan ketika bersamanya tetapi ya....anakku sudah besar. Ini baru permulaannya....bila sudah besar terbang lagi dan lagi......

Selalunya kalau bulan puasa anakku menyuruh aku masak itu dan ini, makanan kegemarannya nasi ayam. Ahad semalam aku tak gi jenguk dia, kasihan dia tiada siapa yang menjenguknya nak buat macam mana kita bukan ada sesiapa di sini. Kalau ayah ada urusan lain ibu tak mampu. Bersabar sajalah........


Baru-baru ini aku mencuba masakan yang di buat oleh Mangkuk Tingkat .com ini. Masakannya agak sedap, lebih kurang dengan masakan kita jugak cewah pasanlah tu.Untuk dua orang bagi kami sudah mencukupi satu mangkuk tingkat. Bulan Julai aku memesannya lagi almaklumlah rasanya tak berbaloi nak masak, apa lagi dah mula ganti puasa hehehe baru nak ganti .....apa ke malasnya aku nie.

Mungkin bulan puasa ini akan berterusan dengan mangkuk tingkat kalau masih ada lagi program ni. Kalau nak ikutkan masak nak beli ikan,nak siang ikan n pastu ikan satu kilo tahan dua minggu dalam peti? Lamanya ikan dan lauk pauk dalam peti membuatkan peti ais berbau tak enak....kami ni bukannya jenis kuat makan sangat lainlah kalau ada anakku. Ikan sekorpun boleh makan dua orang , bukan berjimat tetapi jenis tak makan lauk banyak. Jadi dari membuang tenaga dan masa rasanya lebih baik order sahaja. Tetapi kalau hari minggu takdelah. Bukannya mahai sangatpun lagipun dapatlah membantu kepada mereka yang lebih memerlukan.



0 comments: