andai ini takdirnya utkku

Thursday, June 26, 2008

mangkuk tingkat

Sudah dua hari aku tidak masak di rumah, ini kerana aku menempah sahaja mangkuk tingkat dari YPN( Yayasan Nurhikmah). Almaklumlah tinggalpun cuma dua orang sahaja, tak berbaloi untuk masak. Satu mangkuk tingkat untuk suamiku di pejabat dan satu untukku di rumah. Bukanlah aku malas memasak tetapi entahlah semenjak anakku tinggal di asrama aku jarang memasak, kalau masakpun agak simple, dari duk bersusah payah nak bersiang ikan rasanya lebih baik makan yang sudah di masak, salah satunya dapat membantu anak-anak di rumah anak-anak yatim. Hanya dengan cara ini sahajalah yang mampu kami bantu.

Kalau anakku ada di rumah aku rasa rajin hendak masak kerana dia kuat makan. Bila dia sudah tinggal di asrama sunyi sepilah aku. Masa nilah aku terfikir kalaulah aku ada ramai anak ya Allah seronoknya tidak terasa kesunyian ini. Ada juga terfikir untuk mengambil anak angkat yang masih bayi tetapi entah rasanya agak payah. Erm ini baru permulaan anakku tinggalkan aku, nanti dia akan terbang lagi belajar di mana-mana. Ahad lepas aku dan suami pergi menjemputnya,alhamdulillah tempat tinggalnya agak selesa. Tidaklah aku bimbang sangat, kerana diapun seronok belajar di sana bersama Adi Putra yang menjadi tenaga pengajar untuk mata pelajaran Sains dan Matematik. Kata Hafiz belajar dengan Adi Putra mudah faham. Adipun merupakan pelajar Tahfiz di situ...syukurlah kepada Allah s.w.t, bukannya senang untuk mencari yang terbaik lalu di takdirkan bertemu dengan insan yang di beri kelebihan oleh Allah s.w.t untuk membimbing pelajar di As Solihin.

Huih tajuk mangkuk tingkat dah jadi lain pulak hehehe, tak taulah sejak dua menjak ni memang tak tau nak tulis apa kat blog. Pernah jugak rasa nak lupakan dunia blog ni tetapi rasa sayang pulak..........

untuk mengetahui dengan lebih lanjut lagi layari laman web ini
www.MangkukTingkat. com



0 comments: