Monday, November 17, 2008

rindunya kat hafiz

Hafiz masih belum bercuti lagi walaupun sekolah lain sudahpun bercuti panjang. Hafiz akan bercuti bila tibanya aidiladha nanti. Sunyi rasanya tanpa Hafiz di rumah, bila mendengar gelak tawa anak-anak jiran sebelah yang pulang bercuti rasa sedihlah pula, bahagianya mereka gelak ketawa sesama mereka, sedangkan Kak Awwa ada Hafiz sorang saja. Tetapi apakan daya,biarlah dia di sana,biarlah dia cutinya sedikit asalkan di sana dia dapat mendalami ilmu Al Quran. Kalau dia pulangpun dia akan seharian mengadap komputernya. Tetapi itu buka masalahnya, yang pasti memang belajar di sekolah tahfiz ni kena banyak berkorban apa saja. Kalau sekolah lain cuti dua minggu dia seminggu, kalau orang lain cuti sebulan lebih sekolahnya tak sampai dua minggu.

"Ibu ada apa Hafiz nak tolong" sambil tip tap tip tap keyboardnya....macam-macam dia ubah banground myspace dia dan main games. Dia seperti remaja lain juga suka main games, nama lagi budak-budak.

"Tolong ibu buang sampah Hafiz, kupas bawang nak masak nasi goreng" atau buat sambal tumis ikan bilis kegemarannnya. Itulah ayat-ayat sama.

"Hafiz tolong ibu jemur kain", "nanti ibu kejap lagi hafiz pergi".Itulah ayat-ayat sama biarpun dia akan lakukan apa yang di suruh dan yang tidak di suruh. Tetapi dalam banyak hal dia banyak menolong Kak Awwa dalam membuat kerja-kerja rumah, mungkin dia faham bagaimana keadaan ibunya. Terima kasih nak.........

Sunyinya....................

Kenangan Terindah

Artist: Samsons
Aku yang lemah tanpamu
Aku yang rentan karena
Cinta yang tlah hilang darimu
Yang mampu menyanjungku

Selama mata terbuka
Sampai jantung tak berdetak
Selama itu pun
Aku mampu tuk mengenangmu

Darimu...
Kutemukan hidupku
Bagiku...
Kau lah cinta sejati

Ooh...

Bila yang tertulis untukku
Adalah yang terbaik untukmu
Kan kujadikan kau kenangan
Yang terindah dalam hidupku
Namun takkan mudah bagiku
Meninggalkan jejak hidupku
Yang tlah terukir abadi
Sebagai kenangan yang terindah

Ooh...

p/s sedap pulak dengar lagu ni...sambil jahit manik tengok sinetron putri yang hilang, bila dengar lagu ni rasa suka pulak kat liriknya.......

0 comments: