Monday, November 24, 2008

mengantuk

Alahai semenjak dua menjak ni mai angin mengantuklah pulok, kalau malam-malam tu rasa nak le jugak tengok criter apa ada kat tv, tetapi entahlah mengantuk sangat-sangat. Pantang jumpa bantal terus terlelap. Yang nak menjadi tak berapa kelakarnya pergi ke klinik panel saja-saja kebetulan lalu kat situ. Doktor tanya sakit apa Kak Awwa cakap mengantuk hehehe, doktor kata mengantuk tidurlah.

Kak Awwa memanglah tak banyak aktiviti kat luar rumah sekarang ni,entah mai angin malas. Pokok-pokokpun dah lama tak bubuh baja, ada yang dah kekuningan. Hari ahad lepas pergi Car4 nak beli baja tak jumpa,tetapi terserempak dengan Ras Adiba, cuma berbalas senyum sahaja sebab kerusi rodanya di sorang dengan laju. Kak Awwa tengok pokok bunga ros cantik-cantik geram nak beli, tetapi bila ingat kalau buat balik kat rumah tak berapa nak cantik malas nak beli. Dulu memanglah Kak Awwa pantang kalau tengok bunga ros nak beli,tetapi sekarang Kak Awwa dah malas sebab bila kita tanam tak secantik yang kita beli,dah le kalau berbungapun kecik aje, tak sebesar masa kita beli tu. Tu lah Kak Awwa suka tanam ros-ros kampung aje, tahan lasak, dalam lalangpun masih berbunga tak putus.Setakat ni yang ada ros merah kat dalam lalang dan ros putih yang epel kasi........yang lain-lain tu macam nak tunggu mati aje......

Dalam mengantuk-mengantuk Kak Awwa pun bukalah almari pakaian, tengok baju-baju yang tak berapa lama lah jugak. Kak Awwa jahit manik, jahit yang senang-senang sahajalah, nantilah kalau rajin Kak Awwa muatkan gambarnya. Walaupun Kak Awwa jahit tak berapa nak cute dan tak berapa kemas tetapi Kak Awwa memang seronoklah sebab Kak Awwa tak perlu nak upah orang, mahal tu. Ados memang mengantuk sangat, kalau tertidur di siang hari dan tersedar rasa nafas sesak tiba-tiba, sebab tu le Kak Awwa tak berapa suka tidur siang. Untuk mengelakkan baca buku apa-apa aje sambil duduk, kalau baca sambil baring alamaknya terlelaplah jawabnya..............

0 comments: