Wednesday, April 22, 2009

kekadang mimpi itu indah

Mungkin kerana Kak Awwa selalu layan blog wordpress Kak Awwa tentang doa dan amalan untuk mendapat zuriat dan berkongsi komen-komen bersama kawan-kawan yang belum di kurniakan cahaya mata. Malam tadi Kak Awwa bermimpi menyusu seorang bayi lelaki, bayi itu mirip seperti Hafiz ketika masih baby, bajunya berwarna hijau. Memang Hafiz banyak baju berwarna hijau ketika masih bayi.


Entahlah dalam usia yang meningkat ini kalau ada rezeki segalanya ku terima, tetapi kalau sudah di takdirkan tidak adapun tidak mengapa. Cukuplah Kak Awwa menanti akan tiba masanya bakal bergelar nenek huhuhu. Segalanya mungkin insya Allah.

Ahh mimpi hanyalah mainan tidur atau mainan syaitan. Tetapi rasanya mimpi yang baik adalah mimpi yang terindah. Dapat juga melepaskan rindu memangku bayi kecil biarpun itu hanya mimpi tetapi ianya amat bermakna. Masih terbayang wajah bayi itu, rambutnya yang lebat seperti Hafiz, matanya bersinar. Tetapi sayangnya mimpi itu datang cuma seketika. Ianya cukup menjadikan kenangan yang terindah...........

Sayangnya Kak Awwa tidak ada satupun gambar Hafiz ketika masih bayi di dalam my space ,targed atau picturetrail( di rumah Kak Awwa takde scanner untuk scan gambar-gambar Hafiz ketika baby).

0 comments: