Saturday, October 17, 2009

akhirnya dia jemput jugak

Alhamdulillah hari ini dapat juga pergi ke rumah penolong editor majalah anjung seri Lea di Bandar Kinrara. Bersusah payah dia memasak dengan suaminya demi kami. Ayam masak cili api, sambal belacan sedap resepi emaknya, ayam goreng berempah dan ulaman selain kuih muih dan buahan. Seronok tengok keletah Damia yang cute sangat, comel sangat Damia. Sayangnya tak ada kamera nak ambil gambar, kalau adapun cuma ambil secara rambang saja. Tu pun belum tentu jadi ke tak.

Seronok tengok mereka suami isteri serta anak-anaknya saling tolong menolong menyediakan juadah. Kak Awwa di jemput Lea, katanya nanti kalau Kak Awwa dah tinggal jauh susahlah sikit nak pergi. Memang betulpun, sedangkan dekatpun susah inikan jauh. Bukan buat open house tetapi saja masak-masak jemput kami makan di rumahnya. Dia Kak Awwa kenali pada tahun 2006 di dalam grup relekjap. Dia seorang yang baik hati seperti Epel dan suaminya juga. Alhamdulillah bersyukur sangat-sangat kerana dapat mengenali mereka dalam hidup kami. Bila sudah tinggal jauh mungkin sekali sekala sahaja dapat bertemu.

Terima kasih Lea dan suami kerana menjemput dan menghantar kami. Terima kasih kerana selalu menghadiahkan majalah anjung seri untuk Kak Awwa. Insya Allah bila sudah ada rumah sendiri boleh belajar dari majalah itu. Semoga ukhuwah kita akan berpanjangan hingga ke akhir hayat....saya sayang kamu....

0 comments: