andai ini takdirnya utkku

Wednesday, March 2, 2011

bertambah lagi usiaku

Begitulah putaran masa terus berlalu meninggalkan kita, tanpa kita sedari. Begitulah juga usiaku. hari ini genaplah usiaku yang ke 39 selangkah lagi aku akan melangkah ke angka 40. Ya Allah terasa begitu pantasnya usiaku meningkat. Mudahan umurku yang di anugerahkan ini adalah saham untuk aku mencari sebanyak mungkin amal ibadat yang telah lama aku tinggalkan. Allah telah takdirkan aku berhijrah di sini(BTP). Aku merancang tetapi Allah lah sebaik-baik perancang.

Rutin seharianku kini bertambah sibuk, hari2 pergi mengaji dari jam 10.00 hingga jam 12.00 tengahari. Masih banyak sebutan huruf yang harus aku perbetulkan. Di sini aku bertemu dengan sobat2 yang sama2 belajar mengaji, alhamdulillah....

Hati ini tidak sabar untuk menunggu 4 hb 3kerana anakku akan pulang bercuti. Begitu lama rasanya tidak bertemu dengan anakku. Tentu sudah besar anakku. Ya Allah rindunya aku...

2 comments:

muda sgt lagi tu...akak dah 50 pun relax jer..age is only a number dik..life goes on.

ye ke muda kak..bagi sy lak umur ini adalah anugerah..sbb ada yg sudah pergi sebelum mencapai usia ini...ya Allah semoga di panjangkan usiaku dalam keberkatan amin...