andai ini takdirnya utkku

Wednesday, July 27, 2011

doa kan sy kawan2...

Sabtu lepas anak aku Hafiz telah selamat pulang di hantar dengan kereta nautika milik salah seorang ustaz yang keluar di TV9( nama dah lupa). Bapa salah seorang pelajar di maahad tempat anak aku belajar. Aku kira orang berduit tak kan nak hantar anak belajar ke maahad atau madrasah..kenapa tidak hantar sahaja ke sekolah swasta. Tetapi itulah ketentuaan Ilahi. Di zaman yang serba mencabar di saat manusia begitu jauh dengan ugama rasanya aku bangga dan tidak menyesal menghantar anak aku belajar di situ. Semua yang berlaku itu bersebab. Kesusahan yang telah kami lalui ada hikmahnya.

Aku bangga anak aku menjadi imam solat untuk aku dan ayahnya, aku bangga bila tiap kali tiba waktu solat anak aku akan bergegas ke surau atau masjid. Aku bangga bila anak aku melaungkan azan tiap kali tibanya waktu solat.

Aku akan susah hati melihat sebahagian remaja berkumpul di rumah kosong bersebelahan dengan rumah aku. Aku bimbang apa yang mereka buat beramai2 begitu...pintu di tutup rapat...anak siapakan itu? Semoga aktiviti yang di lakukan di rumah kosong itu aktiviti yang sihat...jauhilah mereka dari melakukan perbuatan yang tidak baik ya Allah.


Nampaknya puasaku kali ini lebih bermakna, buat pertama kali puasa di rumah sendiri, tidak seperti dulu lagi di rumah sewa. Bersama anak tunggalku..syukran ya Allah..

Kawan2 di kesempatan ini aku sangat mengharapkan doa dari kalian semoga aku lulus test jpj nanti...di kesempatan ini juga aku ingin memohon ampun dan maaf sempena ramadhan yang bakal tiba in. Manalah tahu selama aku berblog ada perkataan yang menguris hati kalian...selamat berpuasa dan selamat beramal....

2 comments:

Alhamdulillah! InsyaALLAH, moga2 segala urusan kak awwa akan dipermudahkan olehNya...;-)

terima kasih ieda..ada fb tak?