Sunday, March 8, 2009

Bergenang air mataku

Salam Maulidul Rasul untuk semua, selawat dan salam ke atas junjungan besar kita Nabi Muhammad S.A.W.

Awal-awal pagi lagi Kak Awwa sudah on TV 3 dan beralih pula ke Astro Oasis untk melihat perarakan maulidul rasul. Saja on TV3 sebab nak tengok pengacara wanitanya bertudung dan mengenakan fesyen apa sempena maulidul rasul( rasanya dah lama Kak Awwa tak tengok buletin di TV3, entah malas, pklah sendiri. Best lagi tengok Astro Awani). Semenjak akhir- akhir ini Kak Awwa suka tengok orang memakai baju fesyen. Barangkali selama ini Kak Awwa sudah puas berbaju kurung dan semenjak dua menjak ini memang teringin sangat hendak mengenakan baju fesyen muslimah moden ahakssss.

Selalunya kalau tempah baju, baju kurung, baju kurung tak ada baju lain dah alahai. Teringin jugak hendak memakai jubah moden ke blaus muslimah moden ke, janji menutup aurat. Tetapi satu sajalah masalah Kak Awwa kalau beli baju ni ada yang bahu besar sangat, labuh sangat, kena ubah sana sini. Maklumlah tak berapa tinggi. Nak tempah pulak amboi mahainya, boleh buat duitlah kalau pandai jahit baju duk kat Kuala Lumpur ni. Dari pergi tempah lebih baik beli terus. Ok stop tentang ni, tak pasai-pasai tajuk lain cerita tentang fesyenlah pulak alahai.

Kak Awwa tersentuh hati bila melihat penerima anugerah seorang adik yang OKU berjalan dengan menggunakan skateboard. Bergenang air mata Kak Awwa bila melihat adik itu. Bersyukurnya kepada Allah atas anugerah yang di berikan. Kalau kita merasa diri kita tidak berupaya, masih ada lagi di luar sana yang lebih teruk dari kita.

Kak Awwa tak nafikan kekadang Kak Awwa ni pemalu sangat hendak bertemu dengan orang yang belum Kak Awwa kenali. Padahal kalau nak kata terlalu teruk tidak sangat. Kerana Kak Awwa boleh memandu, bawa motor dan juga basikal. Rasanya semenjak berkhawin Kak Awwa baru mengubah diri. Ini semua kerana berkat kesabaran suami, ayah, emak dan juga adik beradik yang tidak pernah jemu-jemu memberi kata semangat.

Pernah Kak Awwa bertanya anakku, Hafiz malu tak kalau orang tengok ibu dan ayah macam ni? Sengaja untuk menduga hatinya. Tetapi jawapannya alhamdulillah sejuk perut Kak Awwa mengandungkan dia selama sembilan bulan sepuluh hari. Apa nak malunya, Hafiz tak malu, Hafiz sayang ibu dan ayah. Semoga panas sampai ke petang( pagi ni dah hujan dah alhamdulillah sejuk sikit rasanya)

Erm nak bercerita lagi tetapi seperti biasa lari dari tajuk..........

0 comments: