andai ini takdirnya utkku

Sunday, November 18, 2007

~Unggapan KALAU versi aku~

Seringkali kita berkata

Kalaulah aku tahu ianya hendak hilang sudah tentu aku akan ambil dari dulu lagi
Kalaulah aku tidak kalut tentang GPRS sudah tentunya ianya tidak akan hilang
Kalaulah aku tahu ianya hendak hilang sudah tentunya aku akan ikat talinya di seluarku
Kalaulah aku tahu ianya hendak hilang sudah tentunya sudah lama aku ambil dalam beg kamu

Kalaulah aku tahu ianya hendak hilang sudah tentunya aku tidak akan cuai
Kalaulah aku tahu siapa yang mengambilnya sudah tentunya aku ingin menemuinya
Ahh...banyaknya KALAU semuanya sudah hilang KALAU lagi

Bukankah molek kalau kita berkata Kalau sebelum Kalau begini...

Kalau nak bawak hp jangan lupa ikat talinya di seluar atau pakai saja di leher.
Kalau di atas LRT jangalah tertidur sebabnya zaman sekarang banyak penyamun tarbus
Kalau nak tidur jugak jangan letak hp dalam poket seluar kerana tanpa sedar orang yang tak bertanggugjawab akan menyeluk saku kita tanpa sedar, apa lagi di biarkan talinya keluar dari saku seluar kita.

Banyaknya nak cakap tentang kalau tapi dah tak tahu apa dah...sebenarnya KALAU dah tak wujud dah seandainya semuanya sudah terjadi...tetapi biasalah sebagai manusia biasa kita ini tidak akan terlepas dari ungapan KALAU.



0 comments: