andai ini takdirnya utkku

Friday, February 1, 2008

Bila rindu datang


~ni ler anak-anak buahku yang comel lote ni hihihi, yang riba baby tu yang nak tunang..itu Amirul Mukminin satu-satunya anak lelaki tunggal abang pada aku~

Alhamdulillah hari ini Hafiz pulang ke rumah, hilanglah rindu ini kepada Hafiz. Rasanya nanti cerita kemudianlah tentang Hafiz. Malam ini aku telefon keluarga di kampung, rupanya mereka sedang sibuk
menyiapkan hari pertunangan anak buahku yang sedang belajar di UPSI. Erm..seronoklah mereka di sana, sedangkan aku di sini tiada siapa yang hendak jenguk aku. Nak harapkan mereka datang berbagai alasan yang mereka berikan,tak apalah aku tak berkecil hati kerana masing-masing sibuk dengan tugasan masing-masing, apa lagi ayah dan emak aku tak berapa sihat. Untuk melepaskan rinduku aku ke frindster anak buahku Shu yang bakal bertunang pada hari jumaat minggu depan. Dia merupakan anak buahku yang agak rapat denganku, aku kira semua anak-anak buahku agak rapat denganku.........tak ubah seperti anakku juga.......Jauh di sudut hatiku merindui, emak,ayah dan famili...tetapi biarpun aku katakan yang aku tidak berkecil hati andai mereka tidak menjenguk aku di sini, tetapi kekadang hatiku agak sedih jugak. Namun apalah daya aku tidak mampu untuk memaksa mereka datang menjengukku. Merekapun faham bagaimana situasi aku jadinya kalau nak harap aku pulang mungkin mengambil masa yang lama, apa lagi anakku bukannya senang-senang hendak bercuti seperti sekolah biasa. Kalau orang lain cuti dua minggu dia hanya cuti seminggu sahaja. Dekat di sayang jauh di rindu...tetapi rindu semakin jauh bila tidak bersua muka. Begitulah aku rasakan..........
Tetapi bagiku selagi nyawa masih di kandung badan rindu ini tidak mungkin padam.