Monday, February 18, 2008

Selamat hari lahir abang










Ni kek yang aku copy kat blog He sedap nampaknya....makan gambar ajelah kita kekeke.........













Ni hah bunga tulip untuk abang hihihi

Hari ini bertarikh 19 Februari 2008 bersamaan dengan 12 Safar 1429 hijrah merupakan hari ulang tahun kelahiran suamiku tercinta yang ke 43. Erm, nampaknya bertambahlah lagi usiamu abang. Secara kebetulan anak kepada adikmu iaitu Mohammad Afiy Ehsan juga lahir pada tarikh ini. Tiada apa yang istimewa yang dapat isterimu berikan kepadamu abang melainkan doa dan harapan semoga di panjangkan umur, di murahkan rezeki kita yang halal, biar apapun rintangan kita tempuhi bersama dalam suka dan duka. Setiap pengorbananmu selama ini amat aku hargai, terlalu banyak pengorbanan yang
telah kau berikan terhadap kami. Selalu katamu itu tanggung jawab seorang suami kepada isterinya....

Hari ini seperti hari-hari yang lainnya tiada kek dan tiada masakan istimewa yang aku sediakan untukmu, kerana semenjak Hafiz tinggal di asrama kami jarang makan nasi. Kalau makanpun sekadar untuk mengalas perut sahaja. Pagi tadi sempat goreng keropok lekor hehehe jadilah. Insyaallah bila Hafizku pulang dari asrama akan kita raikan bersamanya.


Bagi familiku tidak kisah ini semua, dari kecil hingga besar anakku tidak di ajar untuk menyambut birthday seperti anak-anak orang lain dengan berpesta besar-besaran seperti anak-anak orang lain, pernah juga ketika kami di BHC menjemput rakan-rakannya makan-makan. Aku,anakku dan suamiku memang jenis orang yang tak kisah, bukan tak ingat hari lahir ke...hari ulang tahun perkahwinan ke...tetapi bagi kami cukuplah ala kadar sahaja. Masak sesuatu yang agak istimewa raikanlah bersama . Kami tidak pernah lupa tarikh-tarikh sebegini. Pernah beberapa kali suamiku membelikan aku sejambak bunga daisy di hari ulang tahun perkahwinan kami dan juga sekuntum mawar merah. Bagiku suamiku tidak lokek untuk memberikan hadiah, pun bukan terletak pada tarikhnya. Nak beli hadiah ke apa ke beli aje, bila-bila masapun boleh. Sebab itulah aku tak berkecil hati kalau tidak ada apa-apa hadiah di hari ulang tahun perkahwinan atau birthdayku. Suamiku selalu bemurah hati membelikan hadiah untukku dan Hafiz, biarpun aku dan Hafiz tidak pernah meminta untuk di berikan hadiah. Dan satu lagi aku suka bila kami shopping sama-sama kalau aku nak apa-apa pun suami aku kata ambil aje...tetapi aku ni jenis berkira kalau tengok harga mahal aku tak mahu hehehe, aku lebih memilih yang murah-murah aje, kedekutnya aku nie hehehe.. maklumlah aku lebih memikirkan perkara yang lebih penting dari ini. Bagiku anaklah yang mesti di dahulukan, dia nak belajar kosnya mahal kena simpan dari awal lagi. Kalau dah ada anak, ibu bapa hanya memikirkan tentang anak saja...bukan untuk diri sendiri...diri sendiri jatuh ke no dua. Sekali sekala tu boleh lah. Itulah bagi kami banyak perkara lain lagi yang lebih penting dari memikirkan benda-benda macam ni.....tambah-tambah lagi hanya suami aku aje yang kerja sorang-sorang.......

Kepada suamiku selamat ulang tahun yang ke 43, semoga di panjangkan umur dan di murahkan rezeki, Moga-moga kasih sayang kita tetap akan utuh sehingga kehujung nyawa.......moga-moga jodoh kita berkekalan hingga ke syurga.

p/s ingat nak tulis panjang lagi tetapi simpanlah untuk tibanya 3 no 8 dalam hidup kami Ogos nanti hehehe.......

Selamat Hari Lahir

Artist: Saujana
Song Category: Nasyid

Awan Berarak Ceria
Tiada Titisan Hujan
Pohon Melambai
Tanda Sokongan

Kususuri Perjalanan
Bertemankan Senyuman
Di Hari Lahirmu
Suamiku

Dedaun Berguguran
Membuktikan Kedewasaan
Walau Tanpa Madah Dan Hadiah
Namun Cukup Bagiku
Sekadar Ucapan

Selamat Hari Lahir
Iringi Doa Kuhulur
Bersyukur KepadaNya
Atas Nikmat Usia

Suamiku
Usia Yang Tuhan Kurniakan Ini
Dihasilah Ia Dengan Amalan Yang Murni
Semoga Ia Menjadi Temanmu Di Akhirat Nanti
Selamat Hari Lahir

Usiamu Ibarat Mutiara
Tiada Berganti Lagi
Hiaskan Iman Bersulam Taqwa
Agar Sempat Mengucup
Haruman Syurgawi

p/s lirik nasyid ni untuk di tujukan kepada sahabat, aku tukar ke suamiku baru kena hehehe..



0 comments: