andai ini takdirnya utkku

Thursday, February 28, 2008

Usah ribut-ribut layan aje dong

Salam pagi jumaat penghulu segala hari, selawat dan salam keatas junjungan besar kita Nabi Muhammad S.a.w. Aku nak cerita apa ya? ada ke idea untuk aku bercerita nie? Eh ada ke kawan-kawan dari Indonesia faham dengan bahasa melayuku yang cacamarba ni? dah di campur aduk menjadi rojak kok bisa diorang faham ke?Huih awatnya aku ngomong bahasa Indonesia (betul ke tu hentam ajelah)? Huih depa bacapun gelak kat aku, ni belum lagi aku tulis loghat Qlate aku lagie nih .

Malam tadi aku menerima panggilan dari Ustazah di Maahad Tahfiz, ustazah memberitahu cuti anakku bermula pada 6.June ini. Alhamdulillah selama seminggu anakku bercuti adalah teman buatku di kala tinggal bersendirian. Nampaknya selama seminggu aku akan lupakan dunia blogging ini kerana aku akan bagi laluan komputer ini kepada Hafizku sementara untuk membaik pulih komputer tua ku itu. Bukannya apa aku tidak mahu buang masa, kerana aku rasa bersama anakku adalah sesuatu saat yang amat berharga, mendengar ceritanya dan melakukan aktiviti bersamanya seperti dulu.

Sejak akhir-akhir ini selalu orang bertanya aku apa namaku, nick ku banyak hehehe...biasalah aku ni tak pandai pulak nak pakai nick yang sama. Yalah kan kalau nick yang sama kan senang...orang akan tahu itu sajalah tuan empunya blog, tetapi nak buat macam mana dah aku suka begitu. Lagipun my hubby kata blog kita ikut suka kitalah hehehe. Sebenarnya di sebalik nick itu adalah kenangan buat aku. Aku bersyukur kerana suami memahamiku, malahan aku berbloggingpun di atas dorongannya jugak, tetapi sebagai isteri aku mestilah tahu batas-batas aku. Cuma bezanya suamiku tak suka berblog seperti aku dek kesibukannya di kantor....tetapi suka baca blog orang, buat blog cari duit lagi bagus katanya.

Sejak akhir-akhir ini aku rasa rindu sangat kat teman-temanku terutama sekali Epel dan Lea aku juga rindukan Fida yang tidak sudi lagi ke blog aku hihihih jangan marah ya fida gurau saja. Aku faham diorang sibuk....aku doakan semoga sahabat-sahabatku bahagia walau di mana saja mereka berada. Buat sahabatku KS tahniahlah kerana telah menjadi atuk. Buat Keshi jugak kerana mendapat baby boy Fathi Najmi..(maaflah baru sekarang nak habag kat blog nie). Buat Cikgu Wan Salmah semoga babynya Lokman Danial akan bertambah baik, semenjak kemalangan aidil adha yang lalu anaknya mengalami komplikasi di bahagiaan kepalanya....moga-moga cepat sembuh. Untuk mengetahui perkembangannya kami hanya berbalas-balas sms.

Buat-buat teman yang sudi singgah di sini selamat datang senang sekali jumpa kalian di mana-mana blogku. Buat Nicoledkidman di mana ya sekarang nie lamanya tidak menyapaku? Semoga semuanya bahagia dalam melakukan tugas-tugas yang di amanahkan oleh Allah s.w.t ameeennn........


0 comments: