Friday, July 1, 2011

hari kedua aku di PPUM

Doktor belum sah samada suami aku kena demam denggi kah, demam apakah, sebab dia banyak penyakit jadi macam2 penyakit lain boleh tumpang.Kejap panasnya kebah kejap naik balik. Doktorpun belum sah ada ada denggi kah atau demam apakah. Tp kalau demam denggi doktor kata demam tu akan turun, pastu akan naik balik. So kena tengoklah dulu lah lagu mana.

Kesian kat ikan aku, terlupalah nak bagi kunci kat Kak Haida kalau tidak dia boleh beri makan ikan2 aku tu. Harap ikan aku bertahan dengan memakan akar2 pokok.

Hari ini juga di rumah jiran yang aku panggil Mak Mun kenduri besar-besaran meraikan perkahwinan anak perempuan bungsunya. Tp apa nak buat belum ada rezeki aku hendak menghadiri kenduri rumah jiran aku. Andai kata kalau aku adapun rasa janggallah pulak nak pergi sorang2, sedangkan suami terlantar sakit di hospital. Oh tidak.....yang penting suami aku sihat kenduri tu no ke 10.


Makanan hospital suami aku tak de selera, bila masuk makanan rasa nak termuntah, akulah yang habiskan walaupun aku sendiri tidak ada selera untuk makan. Nasi lembik, ayam rebus cecah sos lembik...semuanya membuatkan aku kembang tekak. Tp bila aku pk2 orang kelaparan takde makanan aku telanlah juga. Petang2 ada orang jual nasi lemak dan kuih muih. Tak lapar duk sini walaupun tiada sesiapa yang datang menziarahi aku.

Aku nak ucap terima kasih banyak2 kepada K.Haida kerana bukan sahaja menghantar aku tetapi mengirimkan aku makanan dan buahan melalui nurse. Bukan senang aku nak temui jiran sebaik dia. Dialah yang banyak menolong aku, cuma satu je dia tak faham tentang aku, bila berjalan dengan dia, dia akan laju maklumlah dia bini askar. Aku kebelakang......
semalam aku kata K.Eda ni jalan le slow2 sikit laju macam nak kejar apa daaa hehehehe.

2 comments:

semoga suami cepat baik..awwa pun kena jaga kesihatan awaa jugak.

trima kasih kak hani...