andai ini takdirnya utkku

Sunday, September 18, 2011

jumpa cousinku

Alhamdulillah pagi ni hujan turun agak lebat mencurah2 membasahi bumi. Kalau ikutkan mahu tarik selimut dan tidur sahaja. Maklumlah tinggal sorang2 kat rumah. Tp erm aku bukan jenis orang yang suka tidur. Tak lena punyalah, aku akan tidur siang kalau terlalu mengantuk, kalau setakat nak tidur tak ada lah. Baik aku tulis blog atau belajar mengait.

Semalam setelah tujuh tahun tak bertemu dengan kakak sepupu aku. Akhirnya dengan izin Allah kami di pertemukan. Sesat sana sini nak cari Bandar Tasik Puteri( tak pakai GPS ke?). Ke Serendah, hingga ke Kubu Bharu. Almaklumlah tak pernah datang walaupun hanya duduk kat Ampang.

Memandangkkan dia dan family suka pergi melancong banyak cenderamata yang di bawa untuk kami. Malu sungguh sebab kami takde apa hendak di beri. Kalau nak beripun dia sudah ada segalanya. Dari Australia ke Saigon, Vieatnam, China dll. Bagi aku yang tak berduit ini kalau pun Air Asia tu murah mungkin aku tak mampu nak bershopping seperti diorang. Aku pun teringin tp apakan daya......

Ukur baju di badan sendiri. Apa yang penting sekarang ni ada benda yang harus aku dahulukan... banyak benda yang lebih penting dari semua itu.

0 comments: