Monday, September 12, 2011

Sepi itu menyedihkaN

Petang ni aku benar2 terrasa kehilangan, sunyi hidup aku. Kalau sebelum ini ada Hafiz menemaniku tetapi hari ini aku sendirian,buat kerja rumah sendiri,jemur kain sendiri makan sendiri.

Selepas Hafiz pulang ke KB mak dan ayah mertuaku datang, kawan aku Lea datang. riuh sekejap rumah aku. tp hari ini aku sepi lagi dan lagi dan lagi. Alhamdulillah aku dengan mak mertuaku boleh di katakan akrab sekarang ni. Bila bertemu mak meluahkan perasaan sedih dan suka dukanya. Kesian kat emak mertua aku kurus kering tinggal tulang kerana makan hati dengan ayah mertuA TIRIKU yang buat hal selama beberapa bulan.

Tapi alhamdulillah sekarang ni dah ok setelah puas berikhtiar ke sana ke mari. Angkara manusia berdengki semuanya jadi kucar kacir. Sanggup dalam usia emas mak mertua dan ayah memrtuaku mereka nak pisahkan nak tengok mak mertua aku bercerai berai. Tak dapat nak aku bayangkan bagaimana kesedihan mak mertuaku. Tp dia pendamkan seorang diri tanpa memberitahu kami. Katanya biarlah dia susah sendiri. Berlinangan air mataku mendengar kisah emak mertua ku...sudahlah sebelum ini setia merawat suami(ayh suamiku) yang sakit bertahun-tahun.

Berita gembira birasku nak dapat baby lagi yang ke lima. Sedih ke aku? Tak lah, dah rezeki dia, dia sihat biarlah dia yang beranak banyak2. Kalau dulu mak mertua aku tak faham tp sekarang dia dah faham alhamdulillah. Kalau dulu pantang dengar orang mengandung terutama sekali biras aku...aku jadi sedih, sebab dulu mak mertua aku ingat aku yang tak mau anak dah, tp dah takdir nak buat macam mana.

Tp satu nk habag, siannya kat Lia tertinggal hp. Doaku semoga HP tu selamat sampai kepangkuannya esok Insya Allah....


S.E.P.I


anakku
ibu tak tau
kapan lagi
kita akan bersama
seperti dulu
terkadang ibu rasa bersalah
sangat dengan anakku
kerana takdir yang memisahkan kita
sabarlah awa dua tahun saja lagi
bila Hafiz dah lepas SPM
Hafiz masuk U
pastu Hafiz kerja
Hafiz khawin
Hafiz dapat anak
Hafiz akan jaga ibu dan ayah
kita akan ke Mekah sama2
seperti impian kita tu
Insya Allah

0 comments: