Friday, September 2, 2011

ChErItEr RayA

30.8.2011 bersamaan dengan 1 syawal 1432 hijraH (selasa)

Tiada apa yang menyeronokkan di hari raya tanpa berada di sisi keluarga. Terasa sunyi sepi, cuma ada dua tiga family sahaja yang tidak pulang ke kampung di blok aku ini. Walau bagaimanapun aku rasa sangat gembira kerana tahun ini aku dapat bersolat hari raya di surau, syukur alhamdulillah. Setelah bertahun aku tidak bersolat hari raya di surau tahun ini aku berkesempatan, hanya Tuhan sahaja yang tahu betapa gembiranya aku.

Raya pertama cuma pergi ke rumah umi(ustazah mengajar mengaji)selepas itu pulang ke rumah melepak di rumah sahaja. Nak pergi ke rumah orangpun badan dah rasa berat sangat. Maklumlah selama ni kan berpuasa, bila dah raya asyik makan je la. Bimbanglah juga takut badan naik. Tapi alhamdulillah baju tahun lepas yang tak muat boleh pakai pulak.

Punyalah buat nasi dagang, rendang tp makan sendiri sahajalah. Takut membazir simpan sahaja dalam peti ais, kalau kat rumah mek aku tentu licin tak sampai ke petang.Ada benda yang harus aku selesaikan iaitu nak ambik test insya allah aku pasti akan lulus nanti. Ah...lepas raya ni pergi lagi jumpa cikgu di Harmony, jangan cikgu Abu sudah le...

0 comments: