Monday, December 29, 2008

Buah petola sulung



Haaa nilah hasil usaha Kak Awwa......dapatlah merasa sayur yang di tanam sendiri. Memang menyeronokkan. Insya Allah Kak Awwa bercadang hendak menanam sedikit sayur untuk di makan sendiri. Dari duk saja kat rumah ada baiknya isikan masa yang terluang. Memang seronok tengok hasil usaha sendiri. Biarpun hanya beberapa pokok tetapi seronok. Kata ayah alahai kurusnya pokok petola ni. Nak buat macam mana sebelum ini Kak Awwa bubuh baja bakar di sayuran...tetapi nak bakar sikitpun dah tak boleh dah. Bubuh baja yang di beli, tu pun bolehlah.........

4 comments:

memang seronok bila sesuatu yang kita tanam mengeluarkan hasil. Kat keliling rumah saya, ayah tanam macam2 pisang, mempelam, kelapa dll. Tapi buah tu nampak tak berapa sihat je..kalau nk kasi lurus ikatlah pemberat kat hujung buah tu..contoh sabut kelapa

terima kasih kak awwa kerana singgah di blog saya...

wah... sekarang ada hobi sampingan lak yerk...

salam adeq...mmg seronok dapat makan hasil tanaman sendiri...bebas dari racun......oh ya ke nanti kak awwa ikat buah petola tu..

spinderskins........waaahhhh nak eja namapun susah bangat........insya Allah azam tahun baru nak tambah hobi tanam sayur utk isi masa lapang..utk makan sendiri............