Sunday, August 16, 2009

gambar










Sebahagian gambar yang sempat di ambil dari tingkat 8 Plaza Langkawi dan gambar cabutan bertuah hari keluarga. Dalam beg polo dan tuperware tu terdapat berbagai jenis coklat. Gambarnya banyak tapi malas nak update. Bab-bab gambar ni Kak Awwa agak malas......



Nak bercerita sedikit malam jalinan mesra hari keluarga malam tu. Buat kali kedua Kak Awwa menghadiri hari keluarga yang di buat di luar Kuala Lumpur. Sebelum ini Kak Awwa langsung tak nak ikut biarpun suami memujuk. Tetapi semenjak di adakan dua tahun berturut-turut di luar Kuala Lumpu Kak Awwa tergerak hati pula hendak pergi. Sebenarnya Kak Awwa agak pemalu hendak bergaul dengan kawan-kawan suami, biarpun ada yang Kak Awwa sudah kenal. Yalah kekadang rasa kekok jugak, maklum sajalah................
Kawan-kawan suami semuanya okey-okey baik belaka. Yang satu negeri tak segan silu kami bercakap loghat negeri biarpun di hadapan orang.




Malam tu di adakan cabutan bertuah, hadiah ada yang kecik dan besar. Satu-satu no siri di panggil. Ada adik-adik yang masih muda bersorak-sorak nak beg polo. Lucunya diorang ni dah beranak pinakpun macam perangai anak remaja. Bila nombor siri diorang dapat beg tu lagilah bertambah sorak mereka. Terdetik jugak di hati Kak Awwa macam ni ke diorang ni? Kata orang Kelate " bergalok". Kami cuma tersenyum dan tersengih je tak reti nak gelak-gelak kuat seperti orang lain. Beg polo cuma ada satu saja, dalam hati Kak Awwa minta-minta biar kena dengan nombor siri kita. Pengacara Wani mengumumkan nombor siri kami alhamdulillah akhirnya dapat jugak. Memanglah pergi Langkawi hari tu tak bawak beg besar, cuma bawak beg sandang je. Kalau dulu bertiga, ni berdua tak perlu beg besar. Tapi malam tu dah rezeki alhamdulillah.







Itulah kenangan family day di Langkawi. Memandangkan kegawatan ekononmi mungkin tahun depan hanya di Kuala Lumpur sahaja. Sebelum ni Kak Awwa tak ikut kerana Hafiz temankan ayah dia. Tetapi bila Hafiz dah tinggal di asrama, kalau Kak Awwa tak temankan tentu dia rasa tersisih sebab semua orang bawak keluarga.

0 comments: