andai ini takdirnya utkku

Thursday, August 9, 2007

~Akhirnya Impianku Terlaksana Jua~

"Andai ini takdirnya untukku" aku redha menerimanya. Aku rasa sesuai benar dengan tajuk blog baruku ini. Ya, setiap kejadian mengandungi hikmah yang aku sendiri tidak mengetahuinya. Rasaku sudah beberapa kali cuba update blogku ini. Dan sudah beberapa kali pula aku mendeletenya. Aku berharap semoga kali ini aku tidak mendeletenya lagi. Aku percaya aku punyai keyakinan.

Semalam 7 ogos 2007 merupakan detik yang paling gembira dalam hidupku, kerana impianku yang terpendam selama ini terlaksana jua. Ya Allah aku mengucap syukur kepadamu. Aku sujud kepada-MU ya Rabbi. Di saat aku di uji dengan berbagai ujian aku di ganti pula dengan berita gembira. Menitis air mataku kerana terlalu gembira, bukan sekadar menitis tetapi berderai air mataku.

Sesungguhyna besarnya anugerah ini kepadaku Ya Allah. Aku rasa belum sampai masanya lagi untuk menceritakan segalanya di sini. Biarlah rahsia...bukan kata Siti tapi kataku.
Kepada teman-teman yang banyak memberi dorongan kepadaku terutama sekali buat Lia dan Epel yang selalu memberi peransang buatku. Salam kasih sayang buat semua....andai sudi kenalilah aku, jejakilah aku di sini.....

Langkah demi langkah
Aku teruskan jua
Masa demi masa
Sampai akhirnya
Terima kasih
Atas penghinaan
Yang kau lemparkan

Tangga demi tangga
Kita daki bersama
Jatuh terluka
Bangun semula
Terima kasih
Atas kesakitan
Yang telah kau berikan

1
Kerana itu penghinaan
Juga cemuhan
Diganti dengan kepujian
Dan kemuliaan

2
Airmata menjadi permata
Kebencian menjadi cinta
Inilah hidup di dalam dunia
Bak sandiwara

3
Selamat tinggal kesengsaraan
Selamat tinggal penderitaan
Terima kasih atas pengalaman
Yang kau berikan

( ulang 1, 2, 3 )

Kini terbukti
Cinta yang kualami
Bukannya mimpi
Lautan api boleh menjadi
Oh! taman salji…

0 comments: