Friday, August 24, 2007

~Aku dan lirik lagu~

Bagai tidak dapat di pisahkan, setiap kali aku menulis aku akan sertakan lirik lagu yang aku rasa sesuai dengan jiwa aku. Semenjak aku menulis ( eh bercerita, aku bukan penulis) di relexjap lagi. Akupun tidak tahu kenapa aku suka menghayati lirik lagu dari mendengar lagu. Memanglah kalau dulu-dulu suka benar mendengar lagu yang berirama sentimental. Tapi sejak berusia ini aku hanya meletakkan lirik lagu di setiap penceritaanku. Apa nak dikata dah itu memang gaya aku menulis.

Alhamdulillah hari ini semangat yang hilang kembali semula setelah mendapat khabar dari sahabatku. Ya Allah gembiranya aku mendengar suaranya...bagaikan sang kekasih yang merindui kekasihnya. Benarlah kalau ianya terbit dari hati yang ikhlas bagaikan tidak dapat di pisahkan lagi.

kekadang semangat yang hilang akan datang kembali setelah di beri tunjuk ajar.... di saat aku terkapai-kapai sendiri dengan pertolongan Allah s.w.t kau datang wahai teman. Memanglah bukannya mudah bagi insan kurang upaya sepertiku untuk mengorak langkah setelah berbagai pengelaman hidup suka duka telah ku lalui. Tetapi dengan keazaman yang kuat ku ingin bangkit dari terus tengelam.

Ketika aku di zaman persekolahan dulu aku sering menulis lirik lagu, sampai dua tiga buah buku tulis hehehe. Biasalah itu zaman kecilku.


2 comments:

Salam ..

Saya pun suka lirik lagu...hehehehe...kebanyakkan sy kumpul artikel dan lirik kt blog Mutiara Hati.

Sy tak pandai menulis..tak sedap org nak baca..hehehee

sypun x pandai menulis kak jie..tp sy cuma bercerita dan belajar menulis...itu aje yg sy mampu..sedap tak sedap itulah gaya kita kak jie..kita kena menghargainya apa yg telah kita lakukan...tu kata teman saya yg byk memberi motivasi kat sy..hehehe..