Friday, August 17, 2007

~Tiga belas tahun~

Tiga belas tahun yang lalu aku hanya menjadi penghuni setia kamar sepi..siapa yang menduga kalau telah di takdirkan aku untuk bertemu jodoh. Sesuatu yang tidak ku impikan selama ini. Bagiku cukuplah hanya pena, writing pad menemaniku di kala kesunyian, cukuplah hanya radio usang pemberian dari kakakku. Benarlah jodoh pertemuan di tangan TUHAN. Siapa sangka aku telah menjadi isteri dan ibu tiga belas tahun yang lalu. Alhamdulillah..semoga Allah panjangkan jodoh aku hingga ke akhir hayat. Dan kami telah berjanji andai salah seorang di antara kami pergi dulu kasih kita tidak akan pudar.

Selalunya aku akan bertanya suamiku..."kalau awwa gi dulu, abe nikah lain dak?".

Dengan senyum simpul dia akan berkata "takdak sapa yang nak kat abang...siapalah abang ni. Abang yang akan pergi dulu kerana abangkan selalu sakit..awwa sihat sokmo."

"Hek eleh alasan, kalau awwa gi dulu gi mana?...lelaki memang susah untuk di percayai... kalau isteri masih hiduppun kalau citer pasal nikah lagi satu kemain seronoknyer..inikan pulak isteri dah mati." Hahaha aku selalu menduga suami aku gitu.

" Tapi kalau abang pulak yang pergi dulu awwa tentu nikah lagi kan?" Suamiku pula menduga hatiku.

"Err tak naklah awwa...bagi awwa perkahwinanku hanya sekali dalam hidupku...takde dua atau tiga."
"Tapi kalau kahwin jugak?" dia masih ingin menduga aku.

"Takdelah"...harapnya semoga tertutup pintu hatiku ini...kerana aku ingin berjodoh denganmu di syurga..insyaallah.( Lagipun mana lah ada lelaki malang yang nak kat aku ni hahahaha).

"Yer ker ni hehehe macam tak caya aje, tapi kita tak boleh menolak takdir Allah". Aduhh.. bisa jadi gawat kalau lama-lama bercakap tentang gini..sebabnya aku tak suka nati aku pulak yang merajuk hahaha...lebih baik tak payah cakap tentang ni. Alhamdulillah kerana Allah panjangkan jodoh kami...semoga kekal hingga ke akhir hayat. Bagi aku..tiada apa yang istimewanya di hari ini..kehidupan kami simple. Jadi kalau nak makan kek ke atau apa ke...tak nanti hari-hari istimewa. Bila-bilapun kalau rasa nak makan kami beli aje. Tapi aku tak berapa gemar kek aising....sebabnya aisingnya manis berlemak...takut bertambah lagi lemak hehehe.

Isyk...isyk sejak dua menjak ni memang tak de idea nak tulis apa kat blog...sebabnya dah banyak idea terbang ke lain. Boleh pening kepala juga ya kalau fikir nak cari idea ni kan?.

Deddy Dores & Mayang Sari

Jangan Pisahkan

Biar cinta
Terhalang gunung dan samudera
Aku tetap
Memegang janjiku padamu

Biar jurang
Yang terjal ada didepanku
Takkan goyah
Sumpahku kepada diri

Kita bagai kumbang dan bunga
Hatiku pasti hatimu jua
Namun mengapa ada saja
Yang benci tulus cinta kita

( korus )
Jangan pisahkan, aku dan dia
Tuhan tolonglah, ku cinta dia
Biarkan kami tetap bersama
Di dalam suka dan duka

( ulang semula, korus )



2 comments:

Salam..

kami suami isteri ada gak cakap² mcm tu...tp selalunya memang masing² meminta pasangan masing² berkahwin lain..hehehehe...


tp sy selalu ckp...sapa la nk dgn saya ni bang....dah tak leh lahirkan anak lagi!

Sy bkn muda lagi..dah 40..hehehehe..ramai lagi perempuan bujang yg berkerjaya diluar sana yg dikejar lelaki.... :p

hmm kak jie hehehe saja cakap2 nak menduga..manalah ada org nak kita ni ..lagipun biarlah panjang umur dah jodoh....dan..lelaki umo 70 tahun masih bleh nikah anak dara kak jie...org pompuan hehehe...oiii tak sanggup laaa...cukuplah sekali seumur hidupku...atau biarlah sy yg pergi dulu..mmg ajal dan maut telah di tentukan tp kita x tau sapa yg gi dulu.