andai ini takdirnya utkku

Saturday, August 11, 2007

~ Aku, gambar dan Ainatul~

Aku lebih senang di panggil Kak Awwa, juga di kenali Iman. Ainatul adalah nama anak angkatku ketika di Countryhomes yang sudah lama tidak ku temui. Ainatul dan adik-adiknyalah yang menjadi penghiburku tatkala anakku Hafiz ke sekolah dia merupakan anak Ustazah Hidayah iaitu ustazah yang mengajar aku mengaji tajwid. Ainatul Mardiyah seindah rupanya..nama ketua bidadari di Syurga. Aku suka Ainatul..lalu aku namakan aku Ainatul.

Aku suka menulis...aku tulis apa saja yang aku suka. Dengan menulis membuatkan aku merasa bahagia. Itulah lahirnya blog ini. Blog dan komputer merupakan kawan karibku, tatkala aku bersendirian di rumah. Aku suka mendengar lagu berirama sentimental, sesuai benar ler dengan jiwaku yang agak jiwang habis.

Tentang gambar??? Pada mulanya aku agak takut untuk menayangkan mukaku di blog, lagipun siapalah aku ni kan?Tu pun gambar dua tahun lepas huhuhu. Tapi kata my hubby hargailah diri kita..kalau tak cutepun itulah kita...dan kalau cutepun itulah kita. Belajar menghargai segala apa yang kita ada. Lagipun takde siapa yang nak kenal kan? Manalah orang nak kenal diriku ini, melainkan orang yang pernah menemuiku.

Aku mudah berkawan dengan sesiapa yang sudi. Aku lebih suka happy-happy walaupun dalam hati kadangkala menanggis. Tetapi aku akan luahkan apa yang aku rasa di blog. Kenapa di blog...bukan di dairy? Aku rasa lebih suka di sini. Lagipun ianya tidak terlalu personal.

Hmm, kurasa sudah cukup laaa.. waktu tengahari idea hilang ler. Nanti sambung lagi..................


0 comments: