andai ini takdirnya utkku

Wednesday, September 19, 2007

~Usah bertanya aku lagi~

Usah bertanya aku lagi kalau kau sudah tidak sudi
Usah bertanya aku lagi kalau kau sudah buang aku dalam hidupmu
Usah bertanya aku lagi andai namaku sudah kau lempar jauh-jauh di sudut hatimu
Usah kau datang ke sini lagi kalau kau tidak sudi

Aku tidak mencarimu suatu ketika dahulu
Tetapi kau yang mencari aku
kini kau sudah punya ramai teman
Aku kau lupakan
Tidak mengapa biarlah aku berbicara sendiri
Biarlah hatiku berbicara
Biarlah bulan berbicara
Kerana aku suka melihat bulan dan bintang

Usah kau ucapkan maafmu kepadaku
Usah kau pedulikan aku ini
Pegilah...pergi
Bukan aku tidak sudi
Tetapi sebenarnya dikau yang sudah melupakan aku
Tidak mengapa...rajukku sukar di pujuk

Usah kau pujuk lagi
Kalau dulu rela ku pujuk..
Tetapi kini segalanya sudah berakhir
Biarlah aku bawa hatiku yang rawan ini
Dahulu...kita berkenal mesra
Tetapi kini lupakanlah aku dalam hidupmu
Akhirnya salam akhir...salam yang tersitimewa
Selamat tinggal kau yang kupanggil sayang
Aku tidak ingin berpaling lagi
Terataiku layu di tasik madu
Andai dia yang kau puja
pergilah pergi kepadanya
Izinkan aku pergi dari hatimu
Akan ku simpan dairi kenangan tika dan saat bersama

Biar luka pedih memanjang
Tetapi aku pasrah
kerana andainya aku pergi dulu
Jangan kau menyesal nanti
Dulu katamu jangan kau ucap selamat tinggal
tetapi kini aku yang hi hi bye bye
Duhai hati usahlah di tangisi dia yang sudah pergi
Sesungguhnya takdir penentu segalanya
Kenangan tak kan hilang ianya sentiasa meresap dalam jiwaku
Usah bertanya aku lagi
Selamat tinggal penderitaan

Sudirman

Salam Terakhir

Sampaikan salam buat semua
Salam terakhir salam teristimewa
Kepada kau yang tersayang
Pada teman yang ku kenang
Pemergian ku ini tak dirancang

Usah bertanya mengapa aku
Mengucap salam terakhir kepada mu
Kerna waktu berputaran
Bimbang tak berkesempatan
Melahirkan kerinduan terhadapmu

( korus 1 )
Demi sebuah kenyataan
Yang amat menyakitkan
Aku yang tidak berdaya
Hanya berserah padaNya

( korus 2 )
Salam akhir
Salam yang teristimewa
KepadaNya ku memohon keampunan
MelaluiNya ku beri kemaafan
Kepadamu

( ulang korus1, korus2 )

Andainya aku punya waktu
Masih ku ingin mengulangi semula
Saat indah bersama mu
Sayang tak berkesempatan
Abadikan saja salam ku di ingatan

Salam ku yang terakhir


~Apa yang aku merepek pagi-pagi ni hihihihi, nak kata sajak tak sajak..nak kata puisipun bukan tapi apa ya?


2 comments:

kak merajuk dengan sapa ni..meh saya nak peluk akak...akak masih ada ramai lagi orang yang sayang akak, perlukan akak... teruskan ceria utk mereka, ye.. :)

hehehe saja2 jer hihihih lawak lawak