Wednesday, December 5, 2007

~Hujan akhirnya turun jua~

Hujan

Artist: Sudirman
Hujan yang turun bagaikan mutiara
Berkilau bersinar berkerdipan
Subur menghijau bumi terbentang
Dan bayu berpuput lembut

Cinta yang bersemi
Diwaktu hujan turun
Menyirami ketandusan hati
Dan hujan turut mengiringi
Engkau pergi...

Selembut hujan bercurahan
Begitulah cinta ini
Semesra bumi yang disirami
Begitulah hati ini

Hujan yang turun bersama air mata
Bersama pedih, bersama rindu
Kau datang dan kau pergi jua
Rindu lagi.

Sudah dua hari hujan turun setelah lama bumi kering kontang. Pada mulanya gerimis kini ianya lebat dan gemersik bunyinya membuatkan hati ini sayu, rindu dan sukar untuk aku menyatakan. Aduhai hati sabarlah.

Aku tak tahulah nak tulis apa..tetapi entahlah, bila tinggal seorang diri rasanya terlalu sepi, tiada hilai tawa anakku. Alahai beginilah nasib orang lain ada anak sekeliling pinggang aku ni pergi sorang tu tak adalah uhukkk sedihnya, tapi tak apa kerana perginya demi masa depan dia jugak. Begitulah putaran masa cepat berlalu. Biarlah aku memburu rindu ini seorang diri huhuhu jiwanglah pulok.

Semenjak Hafiz pergi ke kem ibadah aku langsung tak ada selera nak makan, bagiku makan ke tak makan sama sahaja. Kalau Hafiz ada aku rajin nak masak itu dan ini...tetapi bila nak masak yang dia suka teringat kat dia. Sudahnya kami suami isteri makanlah ala kadar aje. Nasib baiklah suami jenis tak berkira kalau tak tahulah aku. Aku harus mempersiapkan jiwa dan ragaku untuk melepaskan dia pergi jua suatu hari nanti demi menuntut ilmu. Biarpun hatiku menangis tetapi aku tahan sebak ini hihihi.
Wah hujanpun semakin lebat...hmm nak ucapkan selamat tinggal 2007 pun lambat lagi biarlah dulu. Dahlah nanti aku merapu lebih pulak...............



0 comments: