Sunday, August 31, 2008

AiR

Puasa-puasa begini kalau diikutkan mata ni mengantuk saja. Tetapi kalau tidur badan pulak rasa lenguh-lenguh dan lemah. Orang baiki rumahpun tak datang hari ini gamaknya masih bercuti sempena hari merdeka.

Sejak akhir-akhir ini di rumahku asyik takde air saja. Kalau bangun pagi pasti air takde, nasib baik ada air tangki dan air yang di tadah dalam tong. Kalau tak, susah lah kalau begini, nak harapkan air tangki kalau duk guna sokmo habis jugak. Semenjak akhir-akhir ini juga air semakin kecil. Pernah aku melawak. Erm semenjak PKR ambil alih ni air asyik takde dan kecil aje hehehe janganlah marah melawak aje. Kalau takleh melawak susah lah cam ni hihihi. Tetapi yang bestnya kerana air di rumahku tak payah bayar, sebelum ni pun air cuma rm 10 aje kat rumah. Almaklumlah tak ramai orang, itulah hikmahnya.

Yang tak seronoknya sebab orang-orang kerja kat sini pasti nak guna air untuk bancuh simen, air pulak tak ada. Harap sebentar lagi kembali okey.

Sahur pagi tadi kalau nak ikutkan memanglah tak lalu makan waktu tu, selalunya aku kalau posa sorang-sorang sahur cuma minum air saja dah cukup. Ingat nak cuci kain, nasiblah semalam dah cuci segala langsir yang lama dan kain baju. Betapa perlunya air dalam kehidupan manusia.

Esok hantar Hafiz...ayahnya dah kerja. Dia terpaksa ikut ayahnya ke ofis dan dalam pukul satu atau dua ayahnya pergi hantar dia ke asrama. Kalau ayahnya balik dari kerja lepastu nak hantar dia ke Shah Alam lagi kalut yang amat. Letih sangat-sangat. Tidak mengapalah walaupun sehari cuma dapat bersahur dan berbuka bersama Hafiz. Insya Allah 26hb ni dapat bersama lagi.

0 comments: