Tuesday, August 26, 2008

Salam Ramadhan dan Salam Kemerdekaan












~Award dari Tokma, terima kasih ya Tokma kerana memberikan award ini untuk saya, cutenya. Biarpun kita baru kenal tak sampai sebulan, semoga ukhuwah berpanjangan.

Rumah belum siap di baik pulih. Setelah anakku Hafiz pulang ke asrama aku terpaksa berkurung dalam bilik dengan di temani hp dan komputer. Agak cuak/tak selesa jugak bila orang keluar masuk dalam rumah kita, tinggal sorang pulak tu. Pintu bilik sentiasa berkunci. Tetapi alhamdulillah dari raut wajah orang-orang Jowo ini baik. Tetapi harus berwaspada. Sebelum ni tak apalah Hafiz ada di rumah menemaniku. Time macam nilah naknya anak-anak yang ramai. Kata suamiku kalau aku nak balik kampung dia nak hantar. Tetapi tak sampai hati pulak nak tinggal dalam keadaan rumah yang berselerak ini. Talian Internet sudah okey, terima kasih kepada kontraktor ini yang membetulkan.

Nampaknya banyak sungguh peristiwa penting yang berlaku di bulan Ogos ni. Bulan kemerdekaan dan sebagainya lagi. Rasa sayu pulak bila dah dekat-dekat dengan bulan ramadhan ni, rindu kat Hafiz. Tetapi walau bagaimanapun aku tidak begitu risau kan dia di sana. Makannya cukup di sana. Kalau rindu boleh telefon. Untuk bulan ramadhan ini dia agak sibuk, bertadarus dan berterawih. Nasib baik dia belajar di sana kalau kat sekolah lamanya dulu agaknya tak taulah nak cakap. Itulah hikmahnya di sebalik apa yang berlaku.

Tak tau nak tulis apa sebenanrya. Kalau nak ikutkan terlalu boringnya berkurung begini, selalunya aku suka pergi melihat pokok-pokok tetapi bila tinggal keseorangan rasa segan pulak nak keluar. Kalaulah aku mempunyai saudara mara terdekat kan bagus, boleh menumpang sementara suamiku pulang dari kerja. Aduhai apa nak di kata lagi.

Salam kemerdekaan untuk rakyat Malaysia dan Selamat menyambut bulan ramadhan Al Mubarak. Alhamdulillah kerana Allah masih memanjangkan umur kita untuk bertemu lagi dengan ramadhan kali ini. Mudahan di tahun hadapan akan di pertemukan lagi dengan bulan yang mulia ini. Mudahan ramadhan kali ini lebih baik dari ramadhan sebelum ini.

0 comments: